۱۵ درصد هزینه‌های سلامت برای درمان بیماری دیابت هزینه می‌شود

موبنا -دکتر محمد ابراهیم گلمکانی با اشاره به شعار ملی هفته سلامت مبنی بر غلبه بر دیابت افزود: بالغ بر ۴۰۰ میلیون بیمار مبتلا به دیابت در جهان وجود دارد که پیش بینی می‌شود هفت درصد از این تعداد متعلق به کشور ما باشد که رقمی حدود پنج میلیون نفر را شامل می‌شود. وی ادامه …

موبنا -دکتر محمد ابراهیم گلمکانی با اشاره به شعار ملی هفته سلامت مبنی بر غلبه بر دیابت افزود: بالغ بر ۴۰۰ میلیون بیمار مبتلا به دیابت در جهان وجود دارد که پیش بینی می‌شود هفت درصد از این تعداد متعلق به کشور ما باشد که رقمی حدود پنج میلیون نفر را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر پیش بینی می‌شود از این تعداد ۵۰ هزار نفر در خراسان‌شمالی به دیابت مبتلا شده باشند.

گلمکانی با اشاره به فعال شدن سیستم غربالگری در روستا اظهار کرد: جمعیت بالای ۳۰ سال مورد غربالگری قرار می‌گیرند و از اگر به بیماری دیابت مبتلا شده باشند، راهکاری درمانی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: اما با توجه به اینکه در سبک زندگی روستایی هنوز تغییر چندانی به وجود نیامده است به نظر می‌رسد جمعیت مبتلا به دیابت در این مناطق کمتر از جمعیت شهری باشند.

این مقام مسئول با اشاره به فعال شدن سیستم پایش در شهرها تصریح کرد: مراکز جامع سلامت در شهرهای این استان راه اندازی شده است که تعداد این مراکز در بجنورد پنج مرکز، شیروان سه مرکز و آشخانه یک مرکز می باشد.

وی با بیان اینکه در این مراکز علاوه بر دیابت مواردی دیگر همچون فشار خون نیز تحت نظر قرار می گیرد، تاکید کرد: خراسان‌شمالی از جمله استان‌هایی است که جمعیت آن دارای فشار خون بالایی هستند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا