تظاهرات اعتراضی هزاران آلمانی در آستانه سفر اوباما به این کشور

موبنا -به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه‌های مختلف از جمله اتحادیه‌های تجار، حافظان محیط زیست و مصرف‌کنندگان در هانوفر،‌ شهری واقع در شمال آلمان دست به راهپیمایی زدند و اعلام کردند که تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی ۹۰ هزار تن بوده است. این درحالی است که پلیس آلمان با استقرار تعداد زیادی از نیروهایش در …

موبنا -به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه‌های مختلف از جمله اتحادیه‌های تجار، حافظان محیط زیست و مصرف‌کنندگان در هانوفر،‌ شهری واقع در شمال آلمان دست به راهپیمایی زدند و اعلام کردند که تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی ۹۰ هزار تن بوده است.

این درحالی است که پلیس آلمان با استقرار تعداد زیادی از نیروهایش در محل تظاهرات، اعلام کرد تعداد شرکت کنندگان تنها ۳۵ هزار تن بوده است.

سفر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به آلمان برای حضور در نمایشگاه تکنولوژی صنایع و گفت‌وگو با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و سایر مقام‌های ارشد اروپایی است.

وی در جریان سفر روز شنبه خود به لندن به دنبال تایید توافقات تجاری گذشته بود.

“شراکت سرمایه گذاری و تجارت آمریکا-اروپا” مخالفان زیادی نه فقط در اروپا بلکه سایر نقاط دارد و منتقدان بر این باورند که این توافق باعث از بین رفتن استانداردهای بازار کار و در نتیجه بحران می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در هانوفر آلمان پلاکارت‌هایی چون “به این توافق مجال ندهید” در دست داشتند.

همچنین یک تابوت نمادین نیز در دست معترضان بود که رویش جمله “پول، دموکراسی را کشت” نوشته شده بود.

تظاهرات مشابهی در اکتبر ۲۰۱۵ در برلین برگزار شد که در آن ۲۵۰ هزار تن حضور داشتند.

مرکل نیز در بیانیه‌ای ویدئویی که روز شنبه منتشر شد تاکید کرد این توافق نقض کننده حقوق شهروندان یا منافع آنها نیست.

وی گفت: ما نمی‌خواهیم مردم این حس را داشته باشند که برخی چیزها و کارها یا توافق ها باعث می‌شود تا آنها تحت فشار قرار گیرند یا هنجارها از بین برود. این یک وضعیت “برد –برد” است. اروپا و آمریکا فرصتی برای توافق در زمینه تجارت و حفاظت از حقوق مصرف کنندگان به دست آورده‌اند و این مسائل را در اولویت دارند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا