چشم طمع به آثار تاریخی ۳ نفر را به کام مرگ کشاند

موبنا -اصغر رشنو سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این باره اظهارکرد: روز گذشته سه نفر سودجو که در منزل مسکونی خود اقدام به حفاری تونل کرده بودند که در نهایت بتوانند خود را به اثر تاریخی قلعه گبری سرپل ذهاب برسانند، در حین حفاری تونل به دلیل گازگرفتگی …

موبنا -اصغر رشنو سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این باره اظهارکرد: روز گذشته سه نفر سودجو که در منزل مسکونی خود اقدام به حفاری تونل کرده بودند که در نهایت بتوانند خود را به اثر تاریخی قلعه گبری سرپل ذهاب برسانند، در حین حفاری تونل به دلیل گازگرفتگی و یا ریزش تونل جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: این سه نفر در درون منزل مسکونی خود تونلی به عمق ۳۰ متر حفاری کرده و به صورت دالان‌وار قصد داشتند به سمت اثر تاریخی قلعه گبری مسیر خود را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه این اثر تاریخی تا محل حفر تونل فاصله بسیار زیادی دارد، اظهار کرد: این افراد سودجو خاک حاصل از حفاری تونل را در اتاق‌های منزل مسکونی‌شان دپو کرده بودند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر هیات کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی استان به منطقه وقوع این حادثه اعزام شده و در حال بررسی موضوع هستند.

وی تاکید کرد: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که در اثر حفر این تونل هیچ لطمه‌ای به آثار تاریخی شهرستان سرپل ذهاب وارد نشده است.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا