شیوع شپش سر در بین دختران پنج برابر پسران است

موبنا -ایرج مقدمی، گفت: فعالیت‌های بهداشتی مختلفی در مدارس استان زنجان انجام می‌شود که انجام این فعالیت‌ها سبب شده است که استان زنجان سال گذشته در سه زمینه مختلف بتواند رتبه برتر را کسب کند که نمونه آن اجرای طرح آهن‌یاری برای دانش‌آموزان دختر است که استان زنجان توانسته در این زمینه رتبه نخست کشور …

موبنا -ایرج مقدمی، گفت: فعالیت‌های بهداشتی مختلفی در مدارس استان زنجان انجام می‌شود که انجام این فعالیت‌ها سبب شده است که استان زنجان سال گذشته در سه زمینه مختلف بتواند رتبه برتر را کسب کند که نمونه آن اجرای طرح آهن‌یاری برای دانش‌آموزان دختر است که استان زنجان توانسته در این زمینه رتبه نخست کشور را کسب کند.

‌وی تصریح کرد: آهن‌یاری در تمام مدارس دبیرستان دوره دوم انجام می‌شود و امسال نیز برخی از مدارس دبیرستان دوره اول به این طرح افزوده شدند و علاوه بر دانش‌آموزان، معلمان این مدارس نیز تحت پوشش طرح آهن‌یاری قرار گرفتند.

‌این مسئول افزود: بهداشت‌یاران مدارس زنجان که در دوره ابتدایی فعال هستند و با گردن‌آویزهای مخصوص خود شناخته می‌شوند، تونسته‌اند با فعالیت‌های خود همچون رسیدگی به بهداشت محیط مدارس، اطلاع‌رسانی بهداشتی و تکمیل بردهای بهداشتی رتبه برتر را به خود اختصاص دهند.

‌رییس اداره سلامت آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان همچنین در اجرای طرح پدی‌کلوز که مبارزه با شوره سر دانش‌آموزان است توانست در بین ۳۲ استان رتبه برتر را به خود اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد شیوع گسترده‌ای از شپش سر بین دانش‌آموزان بودیم. این آلودگی مختص منطقه خاصی نیست و در مناطق مختلف استان مشاهده شده بود که با اجرای آموزش‌های لازم ریشه‌کن شد.

‌وی با بیان اینکه شیوع شپش سر بین دانش‌آموزان دختر پنج برابر دانش‌آموزان پسر است، اظهار کرد: برای ریشه‌کنی این آلودگی هفت گروه آموزشی شامل انجمن اولیا و مربیان، مربیان زیست‌مدارس، کارمندان و … فعالیت داشتند.

‌مقدمی عنوان کرد: اگر چه فعالیت آموزش و پرورش، شناسایی و معرفی آلودگی به دانشگاه علوم‌پزشکی است، ولی آموزش و پرورش تا ریشه‌کنی کامل این آلودگی همراه دانش‌آموزان است و در فصل بهار نیز معایناتی بر روی دانش‌آموزانی که قبلا به دانشگاه علوم‌پزشکی معرفی شده‌اند، انجام خواهد شد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا