واکنش انگلیس به آزمایش موشکی کره‌شمالی

موبنا -به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد، کره شمالی باری دیگر به طرز بی‌شرمانه‌ای نسبت به قوانین بین المللی بی‌توجهی کرده و با توجه به این امر، انگلیس از طریق سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا به دنبال واکنش چندجانبه‌ای علیه پیونگ‌یانگ خواهد بود. هاموند در ادامه خاطرنشان کرد، …

موبنا -به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد، کره شمالی باری دیگر به طرز بی‌شرمانه‌ای نسبت به قوانین بین المللی بی‌توجهی کرده و با توجه به این امر، انگلیس از طریق سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا به دنبال واکنش چندجانبه‌ای علیه پیونگ‌یانگ خواهد بود.

هاموند در ادامه خاطرنشان کرد، انگلیس به دنبال آن است که واکنش چندجانبه‌ مناسبی به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی داشته باشد و در این راستا مسیرهای مختلفی از جمله سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد، اقدام تحریک‌آمیز اخیر کره‌شمالی که در عین حال نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل نیز به شمار می‌رود، مهر تأییدی است بر این که پیونگ‌یانگ تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌کند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا