اولین زنی که قهرمان فوتبال حرفه‌ای مردان شد+عکس

موبنا – مربی ۲۷ ساله تیم ایسترن توانست با پیروزی ۱-۲ تیمش مقابل ساوت چاینا، قهرمان لیگ برتر فوتبال هنگ‌کنگ شود. خانم چان دسامبر گذشته جانشین یئونگ چینگ کئونگ، مربی تیم ایسترن، شد که به تیمی ژاپنی پیوسته بود. او در حالی با یک امتیاز اختلاف نسبت به نزدیک‌ترین رقیب، تیمش را قهرمان کرد که …

موبنا – مربی ۲۷ ساله تیم ایسترن توانست با پیروزی ۱-۲ تیمش مقابل ساوت چاینا، قهرمان لیگ برتر فوتبال هنگ‌کنگ شود.

خانم چان دسامبر گذشته جانشین یئونگ چینگ کئونگ، مربی تیم ایسترن، شد که به تیمی ژاپنی پیوسته بود. او در حالی با یک امتیاز اختلاف نسبت به نزدیک‌ترین رقیب، تیمش را قهرمان کرد که در ۱۵ مسابقه اخیر فقط یکبار شکست را تجربه کرده است.

اولین زنی که قهرمان فوتبال حرفه‌ای مردان شد

چان پس از قهرمانی گفت: “فکر نکنم که من الگوی خیلی خوبی باشم، اما به نظرم این پیغام را برای زنان جوان فرستادم که اگر واقعا فوتبال را دوست دارند باید رویای‌شان را دنبال کنند. این مثالی برای آن‌هاست که به جنگیدن ادامه دهند و به چیزی که می‌خواهند برسند. من تجربه کمی دارم و واقعا سرمربی خیلی خوبی نیستم، اما خوش شانس بودم که دستیاران خیلی خوبی داشتم و بازیکنان نیز از من حمایت کردند.”

ایسترن برای اولین‌بار در ۲۱ سال اخیر قهرمان لیگ هنگ‌کنگ شده است. هنوز یک بازی دیگر از رقابت‌های این فصل لیگ هنگ‌کنگ باقی مانده است.

ایسترن با این قهرمانی حضورش را در رقابت‌های انتخابی فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا قطعی کرد. این تیم همچنین بخت قهرمانی در مسابقات جام حذفی هنگ‌کنگ را نیز داشت اما با شکست ۰-۱ هفته گذشته مقابل تیم یوئن لونگ از آن مسابقات حذف شد.

 منبع:فرادید  
دکمه بازگشت به بالا