وقوع ۷۰۰ پس‌لرزه در اکوادور

موبنا -مقامات داخلی اکوادور با بیان اینکه تا روز گذشته (جمعه) تلفات این زمین لرزه به ۶۰۲ تن رسیده، اظهار داشتند: پس لرزه‌های متعددی شهرها و روستاهای این کشور را به لرزه درآورده هرچند تخریب بیشتری را به دنبال نداشته است. زمین لرزه روز شنبه هفته گذشته طی چند دهه اخیر در نوع خود شدیدترین …

موبنا -مقامات داخلی اکوادور با بیان اینکه تا روز گذشته (جمعه) تلفات این زمین لرزه به ۶۰۲ تن رسیده، اظهار داشتند: پس لرزه‌های متعددی شهرها و روستاهای این کشور را به لرزه درآورده هرچند تخریب بیشتری را به دنبال نداشته است.

زمین لرزه روز شنبه هفته گذشته طی چند دهه اخیر در نوع خود شدیدترین بوده که ۱۲ هزار و ۴۹۲ مجروح برجا گذاشته و به ناپدید شدن ۱۳۰ نفر دیگر منجر شده است.

اواخر روز پنجشنبه نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶ ریشتر که سواحل این کشور را به لرزه درآورد در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داده است. در فاصله پنجشنبه شب تا جمعه بیش از ۷۰ پس لرزه اکوادور را به لرزه درآورده است و مجموع پس لرزه‌های این زمین لرزه از شنبه گذشته ۷۰۰ مورد گزارش شده است.

کارشناسان مرکز لرزه نگاری اکوادور معتقدند طی چند هفته آینده وقوع این پس‌لرزه‌ها ادامه خواهد داشت. همچنین با تخریب ۷۰۰۰ خانه بیش از ۲۶ هزار نفر مجبور شده‌اند به چادرهای امدادی پناه ببرند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای امداد و نجات اکوادور همچنان میان نجات یافتگان مواد خوراکی، آب آشامیدنی و دارو توزیع می‌کنند هرچند شرایط نامناسب در برخی مسیرهای ارتباطی باعث شده عملیات امدادرسانی با تاخیر انجام شود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا