مقاومت آژانس امنیت ملی آمریکا در برابر افشای جاسوسی‌هایش در کنگره

موبنا -به گزارش ورج، جیمز کلاپر مدیر این آژانس نامه‌ای از گروهی ۱۴ نفره از نمایندگان کنگره آمریکا دریافت کرده است. هشت نماینده دموکرات و شش نماینده جمهوری خواه در نامه یاد شده خواستار ارائه ارقام برآوردی در این مورد شده اند که داده های چند نفر از شهروندان امریکایی بر اساس بخش ۷۰۲ از …

موبنا -به گزارش ورج، جیمز کلاپر مدیر این آژانس نامه‌ای از گروهی ۱۴ نفره از نمایندگان کنگره آمریکا دریافت کرده است. هشت نماینده دموکرات و شش نماینده جمهوری خواه در نامه یاد شده خواستار ارائه ارقام برآوردی در این مورد شده اند که داده های چند نفر از شهروندان امریکایی بر اساس بخش ۷۰۲ از قانون کنترل اطلاعات خارجی جمع آوری شده است.

بخش ۷۰۲ این قانون توجیه قانونی برای بسیاری از برنامه های تهاجمی و جنجالی آژانس امنیت ملی آمریکا از جمله برنامه پریسم محسوب می شود. اما هنوز مشخص نیست قانون یاد شده چگونه توسط آژانس امنیت ملی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد. لذا کنگره با ارسال نامه ای تلاش کرده ابعاد این موضوع را مشخص کند.

تلاش برای افشای جزییات فعالیت ها و تلاش های آژانس مذکور پس از افشاگری های ادوارد اسنودن تشدید شده، اما حتی قبل از افشاگری های وی نیز اعضای کنگره آمریکا خواستار دریافت اطلاعات جزئی در مورد عملکرد این نهاد مخفی کار شده و به نتیجه ای نرسیده بودند.

کارشناسان معتقدند کنگره آمریکا باید اقدامات عملی محسوس و جدی برای پاسخگو کردن آژانس امنیت ملی این کشور انجام دهد و در غیر این صورت امنیت و حریم شخصی میلیاردها نفر در سراسر آمریکا و جهان به خطر می افتد.

 منبع: فارس

دکمه بازگشت به بالا