سهام اینتل ۲۵ درصد رشد می‌کند

موبنا -به گزارش رویترز، هفته‌نامه آمریکایی بارونز (Barron’s) که به اخبار مالی می‌پردازد، با اعلام این مطلب افزود: شرکت اینتل به خاطر تولید تراشه‌های مورد استفاده در سِرورها و خودروها، روزهای پررونقی در پیش رو خواهد داشت و انتظار می‌رود‌ ارزش سهام این شرکت در طی یک سال ۲۵ درصد افزایش یابد. اگر چه کاهش …

موبنا -به گزارش رویترز، هفته‌نامه آمریکایی بارونز (Barron’s) که به اخبار مالی می‌پردازد، با اعلام این مطلب افزود: شرکت اینتل به خاطر تولید تراشه‌های مورد استفاده در سِرورها و خودروها، روزهای پررونقی در پیش رو خواهد داشت و انتظار می‌رود‌ ارزش سهام این شرکت در طی یک سال ۲۵ درصد افزایش یابد.

اگر چه کاهش تقاضا برای تراشه‌های مورد استفاده در رایانه‌های شخصی، کندی رشد اینتل را به دنبال داشته ولی افزایش فعالیت دپارتمان مرکز داده این شرکت که به تولید تراشه‌های سِروری اختصاص دارد، می‌تواند علاوه بر جبران این کاهش، سود بیشتری نیز نصیب اینتل کند.
بر اساس این گزارش، سال گذشته کسب و کار مرکز داده اینتل ۷.۸ میلیارد دلار سود به همراه داشته که اندکی از سود ۸.۲ میلیارد دلاری دپارتمان رایانش کلاینت آن کمتر بوده است.

در دپارتمان مزبور، تراشه‌های مورد استفاده در رایانه‌های رومیزی و نوت‌بوک‌ها تولید می‌شود. در سال ۲۰۱۰ دپارتمان مرکز داده اینتل فقط ۴.۴ میلیارد دلار سودآوری داشته که این رقم در مقایسه با سود ۱۳ میلیارد دلاری کسب و کار رایانه‌های شخصی این شرکت آمریکایی ناچیز تلقی می‌شود.

در این گزارش به بخش اینترنت اشیاء اینتل نیز اشاره شده است.

این دپارتمان مسئول تولید تراشه‌های مربوط به کارخانه‌ها، خودروسازی و تجهیزات پزشکی است، و هر چند در سال گذشته فقط ۴ درصد سودآوری کل سازمان را بر عهده داشته است ولی رشد بالایی برای فعالیت‌های آن در آینده پیش‌بینی شده است.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا