جلوگیری از نوشتن پیامک پشت فرمان به کمک توئیتر

موبنا، میثم لطفی – سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA)‌ برای حل این مشکل یک روش کاربردی در اختیار گرفته است. این سازمان در مرحله نخست طرح خود روی آن دسته از کاربرانی تاکید دارد که حین رانندگی قصد دارند در شبکه اجتماعی توئیتر مطلبی را تایپ کنند و بررسی‌ها نشان داده است بسیاری …

موبنا، میثم لطفی – سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA)‌ برای حل این مشکل یک روش کاربردی در اختیار گرفته است.

این سازمان در مرحله نخست طرح خود روی آن دسته از کاربرانی تاکید دارد که حین رانندگی قصد دارند در شبکه اجتماعی توئیتر مطلبی را تایپ کنند و بررسی‌ها نشان داده است بسیاری از رانندگان آمریکایی این کار را انجام می‌دهند.

Texting-While-Driving

سازمان NHTSA در این شرایط رانندگان متخلف را شناسایی می‌کند و یک توئیت به آنها می‌فرستد تا حواس خود را جمع کنند و دست از گوشی بکشند. در این توئیت نوشته شده است: «لطفا متوجه باشید که جان خود و دیگران را به خطر انداخته‌اید، یک پیام نوشتاری ساده ارزش این اتفاق را ندارد».

اگرچه این روش چندان هم کاربردی به نظر نمی‌رسد، ولی سازمان کنترل ترافیک بزرگراه‌های آمریکا مطمئن است که با اتفاق مذکور یک گام مثبت در این زمینه برداشته است و به مرور زمان می‌تواند از طریق شبکه‌های اجتماعی آموزش‌های بهتری به رانندگان بدهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا