صدرنشینی تنها یک ایرانی در استارت لیست وزنه‌برداری قهرمانی آسیا

موبنا -مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ که گزینشی المپیک محسوب می شود، به میزبانی تاشکند ازبکستان از فردا (یکشنبه) آغاز می شود. استارت لیست این مسابقات اعلام شد تا وزنه برداران ایران حریفان خود را بشناسند. در بخش مردان ۱۶۱ وزنه بردار از ۳۰ تیم به رقابت می پردازند. در بخش اعلام رکوردهای جهانی هنوز رکوردهای …

موبنا -مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ که گزینشی المپیک محسوب می شود، به میزبانی تاشکند ازبکستان از فردا (یکشنبه) آغاز می شود. استارت لیست این مسابقات اعلام شد تا وزنه برداران ایران حریفان خود را بشناسند.

در بخش مردان ۱۶۱ وزنه بردار از ۳۰ تیم به رقابت می پردازند. در بخش اعلام رکوردهای جهانی هنوز رکوردهای دوضرب و مجموع جهان به نام الکسی لوچف ثبت شده است و از نکات جالب در استارت لیست، وزنه زدن روسلان نورالدینوف وزنه بردار مطرح ازبکستانی در دسته فوق سنگین است. او پیش از این در ۱۰۵ کیلوگرم وزنه می‌زد.

از آنجا که ایران از وزن ۷۷ کیلوگرم به بعد نماینده دارد، بنابراین رقابت ملی‌پوشان ایران از روز دوشنبه آغاز می شود.

دسته ۷۷کیلوگرم

علی میری با ۱۱ وزنه بردار به رقابت می‌پردازد. رکورد ورودی او ۳۴۱ کیلوگرم است که در رده چهارم استارت لیست قرار دارد. بیشترین رکوردی ورودی متعلق به وزنه بردار تایلند با ۳۵۵ کیلوگرم است.

دسته ۸۵ کیلوگرم

ایوب موسوی نماینده ایران در این وزن است که با رکورد ۳۶۱ کیلوگرم در رده نخست استارت لیست وزن خود قرار دارد. او با ۹ وزنه بردار رقابت خواهد کرد.

دسته ۹۴کیلوگرم

ایران در این وزن دو نماینده دارد. علی هاشمی با رکورد ۳۶۶ کیلوگرم نفر سوم و رضا بیرالوند با رکورد ۳۶۳ کیلوگرم نفر چهارم استارت لیست این وزن هستند.

جین یون سئونگ از کره جنوبی با ۳۸۰ کیلوگرم در رده نخست قرار دارد.

دسته ۱۰۵ کیلوگرم

محمدرضا براری و کیا قدمی در وزن ۱۰۵ کیلوگرم برای ایران بر روی تخته خواهند رفت. رکورد ورودی برای این دو وزنه‌بردار ۳۹۱ کیلوگرم در نظر گرفته شده که نفر سوم و چهارم استارت لیست هستند. ایوان افریموف نفر هشتم جهان و سرداربیک داسمورتوف نفر دهم جهان که هر دو از ازبکستان هستند با رکورد ورودی ۳۹۵ کیلوگرم رقبای نمایندگان ایران محسوب می شوند.

دسته ۱۰۵+کیلوگرم

محسن بهرام زاده و بهادر مولایی نمایندگان ایران در فوق سنگین هستند که رکورد ورودی هر دو ۴۰۷ کیلوگرم است. آنها با این رکورد ورودی سوم و چهارم استارت لیست هستند.

چن شی از چین تایپه با رکورد ورودی ۴۲۰ کیلوگرم و روسلان نورالدینوف ازبک با رکورد وردی ۴۱۵ کیلوگرم مهمترین رقبای این دو ملی پوش ایرانی خواهند بود.

 منبع: ایسنا

دکمه بازگشت به بالا