درصد خودکشی در آمریکا به ویژه در بین سفید پوستان به بالاترین حد رسید

موبنا -به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، افزایش درصد خودکشی به ویژه در میان سفید پوستان میان سال، اعلام شده که یک سوم از کل درصد خودکشی در آمریکا را تشکیل می‌دهند. مراکز جلوگیری و کنترل بیماری در این گزارش هیچ توضیحی برای این افزایش بیش از حد و نامعقول ارائه نداده‌اند. اما دیگر کارشناسان افزایش …

موبنا -به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، افزایش درصد خودکشی به ویژه در میان سفید پوستان میان سال، اعلام شده که یک سوم از کل درصد خودکشی در آمریکا را تشکیل می‌دهند.

مراکز جلوگیری و کنترل بیماری در این گزارش هیچ توضیحی برای این افزایش بیش از حد و نامعقول ارائه نداده‌اند.

اما دیگر کارشناسان افزایش سوء‌استفاده از تجویز مُسَکن و رکود اقتصادی که از سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شده را به عنوان عوامل احتمالی افزایش درصد خودکشی در آمریکا معرفی کرده‌اند.

این گزارش خودکشی‌ها را با سطح تحصیلی یا درآمد تقسیم بندی نکرده اما مطالعات اخیر افزایش درصد خودکشی در بین سفید پوستانی که مدارج عالی ندارند را نشان داده است.

رابرت دپوتنام یکی از اساتید سیاست عمومی در دانشگاه هاروارد گفت: این بخشی از یک الگوی شواهد بزرگتر از روابط میان فقر، ناامیدی و سلامت است.

مراکز جلوگیری و کنترل بیماری روز جمعه گزارش دادند: درصد خودکشی در آمریکا افزایش یافته به طوری که از هر ۱۰۰ هزار تن ۱۳ تن دست به خودکشی می‌زنند که از سال ۱۹۸۶ میلادی بالاترین درصد خودکشی در آمریکا محسوب می‌شود.

این در حالی است که میزان قتل و جان باختن بر اثر بیماری‌هایی چون سرطان و بیماری‌های قلبی کاهش یافته است.

در گذشته نیز خودکشی در بین سفید پوستان رایج بوده اما این افزایش اخیر بسیار شدید بوده است.

براساس گزارش مراکز جلوگیری و کنترل بیماری، درصد کلی خودکشی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ میلادی ۲۴ درصد افزایش یافته است. میزان خودکشی ۴۳ درصد در بین مردان سفید پوست بین ۴۵ تا ۶۴ ساله و ۶۳ درصد در بین زنان با همین میانگین سنی افزایش داشته است.

در سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۱۴ هزار سفید پوست میانسال دست به خودکشی زدند.

اگر میزان خودکشی سیاه پوستان، اسپانیایی زبانان، آسیایی‌ها، سرخ پوستان آمریکایی، بومیان آلاسکا و بومیان جزایر اقیانوس آرام را با میزان خودکشی سفید پوستان جمع کنیم درصد خودکشی دو برابر می‌شود.

درصد خودکشی تنها در بین دو گروه کاهش داشته است: مردان سیاه پوست و افراد بالای ۷۵ سال.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا