حسن‌نژاد: یارانه حذف شده دهک‌های بالا به دهک‌های پایین اختصاص یابد

موبنا -محمدحسن نژاد، اظهار کرد: به هر حال ما باید نهایتا یارانه‌ها را هدفمند کنیم. این که الان به همه به یک نسبت یارانه پرداخت کنیم اصلا هدفمندی نیست بلکه هدرمندی است. وی افزود: ما در شهرهای بزرگ مثل تهران امکانات زیادی در اختیار مردم گذاشته‌ایم اما در روستاها و شهرستانها هیچ امکاناتی نداریم، با …

موبنا -محمدحسن نژاد، اظهار کرد: به هر حال ما باید نهایتا یارانه‌ها را هدفمند کنیم. این که الان به همه به یک نسبت یارانه پرداخت کنیم اصلا هدفمندی نیست بلکه هدرمندی است.

وی افزود: ما در شهرهای بزرگ مثل تهران امکانات زیادی در اختیار مردم گذاشته‌ایم اما در روستاها و شهرستانها هیچ امکاناتی نداریم، با این وجود همه به یک نسبت یارانه می‌گیرند و وقتی قرار می‌شود یارانه را قطع کنند، یارانه همه را قطع می‌کنند. در حالی که عملا امکاناتی که به تهران و شهرهای بزرگ داده شده از بودجه همان مردم محرومی بوده که در روستاها و شهرستانها زندگی می‌کنند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد:‌ اگر می‌خواهیم انصاف و عدالت رعایت شود، باید یارانه دهک‌های بالا حذف شود و از آنها مالیات گرفته شود و به قوام پرداخته شود.

حسن نژاد تصریح کرد: این که گفته می‌شود شناسایی سه دهک بالا کار سختی است نیز درست نیست. به طور مثال کسی که در بالای شهر تهران خانه دارد معلوم است نسبت به کسی که در روستا زندگی می‌کند ثروتمند است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: ما باید از همین طبقه بندی‌های جغرافیایی مثل محل سکونت و نوع شغل شروع کنیم، اگر یارانه دهک‌های بالا را حذف کردیم یارانه دریافتی دهک‌های پایین را افزایش دهیم.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا