خواننده سرشناس آمریکایی درگذشت

موبنا – صفحۀ نخست روزنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و نمای ساختمان‌های آمریکا در یادبود درگذشت این چهره به رنگ بنفش درآمدند. پیکر بی‌جان پرینس پنجشنبه در منزل مسکونی‌اش پیدا شد. او در دهۀ ۸۰ میلادی با آلبوم‌هایی چون «۱۹۹۹» و «باران بنفش» به یک سوپراستار تبدیل شد. هنوز علت مرگ این چهره سرشناس اعلام نشده است. باراک …

موبنا – صفحۀ نخست روزنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و نمای ساختمان‌های آمریکا در یادبود درگذشت این چهره به رنگ بنفش درآمدند.

پیکر بی‌جان پرینس پنجشنبه در منزل مسکونی‌اش پیدا شد. او در دهۀ ۸۰ میلادی با آلبوم‌هایی چون «۱۹۹۹» و «باران بنفش» به یک سوپراستار تبدیل شد.

هنوز علت مرگ این چهره سرشناس اعلام نشده است. باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا پس از درگذشت پرینس گفت که جهان هنرمندی خلاق را از دست داد.

موسیقی بدیع پرینس در سبک‌های مختلفی مانند راک، فانک و جاز گسترده بود. او در دوران فعالیت هنری خود بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از آهنگ‌های ضبط‌ شده‌اش را فروش رساند.

پرینس زادۀ مینیاپولیس بود و پس از مرگش استادیوم و میدان مرکزی این شهر نیز به رنگ بنفش درآمدند. در همین راستا بسیاری از ساختمان‌های مهم در نیویورک و نیواورلئان نیز ظاهری بنفش پیدا کردند. البته آبشار نیاگارا هم که به مناسبت تولد ۹۰ سالگی ملکه انگلستان بنفش شده بود، اکنون پس از درگذشت پرینس به نمادی از این خواننده بدل شده است.

سازمان فضایی آمریکا ناسا از جمله اولین نهادهایی بود که به مرگ این خواننده واکنش نشان داد. ناسا در یادبود پرینس تصویر یک سحابی بنفش را منتشر کرد و نوشت : «یک سحابی بنفش، در گرامیداشت پرینس که امروز درگذشت.»

سال ۱۹۵۸ چشم به جهان گشود و از اوایل جوانی استعداد خود در آهنگسازی و اجرا را به نمایش گذاشت. براساس برخی گزارش‌های او نخستین آهنگ‌های خود را در هفت سالگی نوشت.

او توانایی نواختن چندین ساز را داشت و بیش از ۳۰ آلبوم موسیقی ضبط کرد. «بگذار دیوانه شویم» و «زمانی که داوز گریست» از مشهورترین آلبوم‌های او هستند. این هنرمند آهنگسازی برای دیگر خوانندگان را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

آهنگ «باران بنفش» سال ۱۹۸۴ جایزه اسکار را برای این خواننده به ارمغان آورد. نام او سال ۲۰۰۴ در تالار مشاهیر راک‌اندرول ثبت شد.

 منبع:خبرانلاین  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا