ایران، سوریه و حزب‌الله لبنان در دیدار نتانیاهو – پوتین

موبنا – به گزارش روزنامه تایمز آو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به دنبال تضمین رئیس‌جمهور روسیه است که عقب‌نشینی این کشور از سوریه به استقرار نیروهای ایرانی و حزب الله در بلندی‌های جولان منجر نشود. طبق اعلام دفتر نتانیاهو در این دیدار گفت‌وگو درباره صلح سوریه، فروش سیستم تسلیحات پیشرفته به ایران و جلوگیری …

موبنا – به گزارش روزنامه تایمز آو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به دنبال تضمین رئیس‌جمهور روسیه است که عقب‌نشینی این کشور از سوریه به استقرار نیروهای ایرانی و حزب الله در بلندی‌های جولان منجر نشود.

طبق اعلام دفتر نتانیاهو در این دیدار گفت‌وگو درباره صلح سوریه، فروش سیستم تسلیحات پیشرفته به ایران و جلوگیری از رسیدن سلاح‌های پیشرفته به سازمان حزب الله در لبنان در دستور کار قرار دارد.

طبق گزارش‌ رسانه‌های اسرائیلی، این کشور از مدت‌ها قبل به دنبال متوقف ساختن فروش سیستم اس ۳۰۰ به ایران بود که تحلیل‌گران می‌گویند می‌تواند مانع حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران شود.

برخی از مقامات رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی اعلام کرده‌اند که این سیستم‌ها می‌تواند به سوریه یا حزب الله برسد و برتری هوایی اسرائیل را تضعیف کند.

روز یکشنبه گذشته ایران بخش‌هایی از سیستم موشکی اس ۳۰۰ را به نمایش گذاشت.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا