کاخ سفید:‌ بعید است اوباما به ایران سفر کند

موبنا -به گزارش پایگاه خبری پولتیکو ، بن رودس معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده در کنفرانس خبری در ریاض عربستان سعودی گفت: فکر می کنم سفر به کوبا احتمالا در رابطه با شکستن تابوهای بلندمدت کافی باشد. رودس اضافه کرد که کابینه اوباما به تعامل با ایران در جایی که فرصت پیشرفت وجود دارد …

موبنا -به گزارش پایگاه خبری پولتیکو ، بن رودس معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده در کنفرانس خبری در ریاض عربستان سعودی گفت: فکر می کنم سفر به کوبا احتمالا در رابطه با شکستن تابوهای بلندمدت کافی باشد.

رودس اضافه کرد که کابینه اوباما به تعامل با ایران در جایی که فرصت پیشرفت وجود دارد عمدتا از طریق کانال‌های دیپلماتیک بین جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور( آمریکا) همواره اذعان داشته که تمایل دارد تا با رهبر ایران تعامل داشته باشد، اگر ایشان اعتقاد داشته باشند این موضوع می‌تواند در مسایل مختلف پیشرفت ایجاد کند.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: واقعیت این است که ما از سوی ایرانیان اشتیاقی برای این سطح از تعامل ندیده‌ایم، آن‌ها واقعا بر کانال بین وزرای خارجه تمرکز دارند و لذا این چیزی است که احتمالا ادامه می یابد.

به گزارش ایسنا، پیشتر شایعاتی در برخی رسانه‌های غربی درباره احتمال سفر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به ایران مطرح شده بود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا