معاون وزیر: ساخت سد بدترین راهکار برای کنترل سیلاب

موبنا – احمد میدری در جلسه شورای اداری استان که شب گذشته، یکم اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: اکنون رتبه ایران در بهبود کسب و کار ۳۴ واحد ارتقا پیدا کرده است. علی رغم اینکه در شاخص های در نظر گرفته شده در تعیین رتبه ایران در بانک جهانی برخی موارد لحاظ نمی شود اما …

موبنا – احمد میدری در جلسه شورای اداری استان که شب گذشته، یکم اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: اکنون رتبه ایران در بهبود کسب و کار ۳۴ واحد ارتقا پیدا کرده است. علی رغم اینکه در شاخص های در نظر گرفته شده در تعیین رتبه ایران در بانک جهانی برخی موارد لحاظ نمی شود اما فرایند اداری ما گران است.

وی افزود: ممکن است برخی شاخص ها به صورت نامناسب از سوی بانک جهانی به ما اعلام شود و این در تعیین رتبه کشور تاثیرگذار است، اما واقعیت آن است که نظام اداری ایران از وضعیت نه چندان مطلوبی برخوردار است.

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه مصوباتی در خصوص بهبود وضعیت کسب و کار انجام شده و تغییراتی نیز در تهران حاصل شده است، تصریح کرد: از نظر روان سازی نظام اداری در تهران پیشرفت هایی داشته ایم اما در استان ها تغییراتی انجام نشده است و این برنامه ها پایتخت محور بوده اند. با توجه به شناختی که از خوزستان داشته ایم لحاظ کردیم که این اقدام در خوزستان به عنوان استان پیشگام انجام شود.

میدری ادامه داد: بهبود محیط کسب و کار در خوزستان مورد سنجش قرار گرفته و اقدامات جهت بهبود محیط کسب و کار صورت خواهد گرفت. ما در این حوزه بیشتر مطالبه گر و خواهان آن هستیم که در سیستم اداری کارها با هزینه کمتری انجام شود.

نوشته های مشابه

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سیلاب های اخیر در خوزستان گفت: پس از پدید آمدن مشکلات زیست محیطی مانند سیل، زلزله و … اقشار ضعیف جامعه به دشواری می توانند خود را ترمیم کنند. به همین جهت از مسئولان درخواست می شود که توجه خاصی به اقشار کم درآمد جامعه داشته باشند.

میدری ادامه داد: از سیلاب اخیر در خوزستان اینگونه تلقی نشود که در کشور سدهای کمتری وجود دارد و باید سدهای دیگری در خوزستان ایجاد شود. خشک کردن تالاب ها یکی از عوامل ریزگردها بوده و خشک شدن تالاب ها به وسیله سدها انجام شده است. کارشناسان کشاورزی اعتقاد دارند که این سیلاب ها باید به سفره های زیرزمینی و در جهت تامین آب های تالاب ها هدایت شود. نباید در تهران برداشت غلط از سیلاب ها شود. سدهای بزرگ بدترین راه کار برای کنترل سیلاب ها هستند.

وی با بیان اینکه عوامل بسیاری در محیط کسب و کار تاثیرگذار است، عنوان کرد: بنگاه های کوچک اقتصادی از عوامل اجتماعی، اداری و … بیشتر متزلزل می شوند. اکنون مطالعات نشان می دهد صنعت در مکانی موفق است که در آن محیط کسب و کار به درستی بهبود پیدا کرده باشد. در عدم بهبود محیط کسب و کار، کارها به سمت بخش های غیر دولتی و به صورت نامنظم هدایت می شود. هر چقدر که محیط کسب و کار بهتری داشته باشیم می توانیم رشد اقتصادی بیشتری داشته باشیم.

معاون وزیر کار عنوان کرد: نظام اداری ایران نیازمند بازنگری جدی است و ما خواستار آن هستیم که محیط کسب و کار بهبود پیدا کند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا