بازبینی فیلم اصغرفرهادی برای حضور در کن

موبنا -با اعلام اسامی فیلم‌های بخش مسابقه اصلی جشنواره کن ۲۰۱۶ غیبت فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی خیلی‌ها را غافلگیر کرد. این در حالی بود که از تازه‌ترین اثر فرهادی به عنوان یکی از وسوسه انگیزترین فیلم‌هایی که می‌توانست در کن حضور داشته باشد نام برده بودند. با توجه به سابقه حضور فرهادی در …

موبنا -با اعلام اسامی فیلم‌های بخش مسابقه اصلی جشنواره کن ۲۰۱۶ غیبت فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی خیلی‌ها را غافلگیر کرد.

این در حالی بود که از تازه‌ترین اثر فرهادی به عنوان یکی از وسوسه انگیزترین فیلم‌هایی که می‌توانست در کن حضور داشته باشد نام برده بودند. با توجه به سابقه حضور فرهادی در کن با فیلم «گذشته»، بیشتر کارشناسان حضور فیلم «فروشنده» در بخش مسابقه را قطعی می‌دانستند.

اما پس از انتخاب نشدن فیلم خیلی‌ها گمانه زنی کردند که فیلم فرهادی کیفیت لازم برای حضور در جشنواره کن را نداشته تا اینکه تیری فرمو، دبیر هنری جشنواره فیلم کن در مصاحبه‌ای با نشریه «ورایتی» در پاسخ به سوالی درباره حضور فیلم اصغر فرهادی در این دوره از جشنواره گفت:« ما هنوز فیلم «فروشنده» را ندیده‌ایم و امیدوارم بتوانیم در چند روز آینده آن را ببینیم.»

گویا فیلم «فروشنده» با توجه به طی کردن مراحل فنی، دیرتر از موعد مقرر به هیات بررسی فیلم‌های جشنواره کن رسید ولی فرمو اعلام کرد لیست فیلم های بخش مسابقه کن ۲۰۱۶ هنوز قطعی نشده و به زودی فیلم «فروشنده» مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و پس از آن مدیران کن نظر خود را در مورد حضور یا عدم حضور فیلم در کن ۲۱۰۶ اعلام خواهند کرد.

حالا طبق خبرهای رسیده به تازگی فیلم «فروشنده» توسط مدیران جشنواره کن دیده شده و آنها طی ساعات آینده نظر نهایی خود را درباره این فیلم اعلام خواهد کرد. می‌توان امیدوار بود با توجه به حضور موفق اصغر فرهادی با فیلم هایش در جشنواره‌های معتبر جهانی که ویترین افتخارات سینمای ایران را معتبرتر کرده در ساعات آینده خبر حضور فیلم او در بخش مسابقه کن ۲۰۱۶ اعلام شود. ضمن اینکه فرهادی با اولین حضورش در جشنواره کن که با فیلم «گذشته» اتفاق افتاد یکی از شانس‌های اصلی دریافت نخل طلا بود و در نهایت هم برنیس بژو جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن را برای بازی در این فیلم به دست آورد و حالا باید امیدوار بود با انتخاب فیلم «فروشنده» فرهادی باز هم فرصت دریافت نخل طلا که جایش حسابی در کارنامه کاری او خالی است را داشته باشد.

منبع: آی سینما 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا