ایران خواستار پیوستن به نظام مالی آمریكا نیست

موبنا – ظریف روز گذشته (چهارشنبه) اشاراتی مبنی بر اینكه ایران در حال حاضر خواستار دستیابی به نظام مالی آمریكا به عنوان بخشی از توافق هسته ای است، رد كرد و در عین حال گفت كه مقام های آمریكایی باید در تضمین دهی به كشورهای دیگر درخصوص امكان تجارت در ایران بدون پذیرش خطر مجازات …

موبنا – ظریف روز گذشته (چهارشنبه) اشاراتی مبنی بر اینكه ایران در حال حاضر خواستار دستیابی به نظام مالی آمریكا به عنوان بخشی از توافق هسته ای است، رد كرد و در عین حال گفت كه مقام های آمریكایی باید در تضمین دهی به كشورهای دیگر درخصوص امكان تجارت در ایران بدون پذیرش خطر مجازات از سوی آمریكا، «بسیار فعالانه تر» عمل كنند.
ظریف افزود: ما هرگز درخواستی برای دسترسی به نظام مالی شما نداده ایم، بلكه آنچه خواسته ایم، اجرای توافق هسته ای بوده است كه آمریكا را ملزم می كند به موسسات مالی اروپایی اجازه دهد برای تعامل با ایران، از آرامش خاطر برخوردار باشند.
وی یك روز پس از ملاقات با جان كری وزیر خارجه آمریكا در نیویورك، با اعضای هیات تحریریه نیویورك تایمز گفت و گو كرد.
كری پس از دیدار با ظریف به خبرنگاران در مقر سازمان ملل گفت كه دو طرف تلاش می كنند تا تضمین دهند كه «توافق هسته ای دقیقا به همان شكلی كه قرار بود باشد، اجرا شود و تمامی طرفین توافق، از مزایایی كه قرار بود به موجب توافق به دست آورند، برخوردار شوند.
كری همچنین گفت كه دو طرف قرار است بار دیگر در روز جمعه با هم دیدار داشته باشند.
در همین حال، ظریف با تصریح بر این مساله كه وزارت خزانه داری آمریكا گام هایی را برای اجرای توافق هسته ای برداشته است، گفت: فكر نمی كنم كه (این گام ها) كافی باشد. آنها به یك رویكرد فعالانه تری نیاز دارند تا افراد بدانند برای تعامل با ایران، مجازات نخواهند شد.
در طول این مصاحبه كه در اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل انجام شد، ظریف همچنین در مورد موضوعات دیگری چون تنش ایران و عربستان اظهارنظر كرد.
نیویورك تایمز در پایان نوشت: ظریف سعودی ها را متهم كرد كه در مورد موضوعات مرتبط با ایران دروغ بافی می كنند، زیرا چنین راهبردی را به نفع خود می دانند.

 منبع:ایرنا  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا