نخستین گوشی جهان با قابلیت نمایش تصاویر با ۱.۰۷ میلیون رنگ

موبنا، میثم لطفی – به هر حال سونی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی در جهان محسوب می‌شود و از آنجایی که در عرصه محصولات موبایلی بخش قابل ملاحظه‌ای از بازار جهانی را در اختیار دارد، سکوت آن می‌تواند معانی مختلف داشته باشد. سونی این روزها پشت درهای بسته درحال کار کردن روی نسل جدید گوشی‌های …

موبنا، میثم لطفی – به هر حال سونی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی در جهان محسوب می‌شود و از آنجایی که در عرصه محصولات موبایلی بخش قابل ملاحظه‌ای از بازار جهانی را در اختیار دارد، سکوت آن می‌تواند معانی مختلف داشته باشد.

سونی این روزها پشت درهای بسته درحال کار کردن روی نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود است و منابع آگاه می‌گویند این بی‌خبری می‌تواند پس از گذشت مدتی با انتشار اخبار داغ برای توسعه کیفیت نمایشگر گوشی‌های سونی همراه باشد.

sony (2)

اگر آخرین شایعات درست باشد، گوشی‌های Xperia X، Xperia X Performance و Xperia XA سونی در زمینه کیفیت نمایشگر مشابه Xperia X Premium خواهند شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد نمایشگر ۵.۵ اینچی مدل Premium از نوع LCD است که تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد و با خروجی ۱۳۰۰ نقطه برای حداکثر روشنایی تصویر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بد نیست بدانید بیشتر گوشی‌های پیشرفته امروزی نمایشگرهایی را در اختیار دارند که روشنایی تصویر در آنها ۸۰۰ نقطه نورانی است.

این محصول نخستین گوشی هوشمند در دنیا محسوب می‌شود که نمایشگر آن از نوع High Dynamic Range یا HDR است و می‌تواند تصاویر را با عمق ۱.۰۷ میلیون رنگ به نمایش بگذارد.

این نمایشگر به جای آنکه مانند مدل‌های کنونی از سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی ۲۵۶ سایه مختلف تولید کند، قادر است از هر کدام از رنگ‌های مذکور ۱۰۲۴ سایه مختلف ارایه دهد. این نمایشگر با همکاری دو شرکت سونی و Japan Display ساخته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا