تب جاسوسان موبایلی در شبکه های اجتماعی

موبنا، لیلا محمدنظامی – برنامه موبایل یاب یکی از این موارد است که مدیریت دستگاه تلفن همراه مفقودی، کنترل عملکرد فرزندان در شبکه های اجتماعی و مراقبت از سالخوردگان را به همراه دارد. با مراجعه به سایت این نرم افزار می توان پی به ارسال موقعیت مکانی لحظه به لحظه، ارسال لیست تماس ها و …

موبنا، لیلا محمدنظامی – برنامه موبایل یاب یکی از این موارد است که مدیریت دستگاه تلفن همراه مفقودی، کنترل عملکرد فرزندان در شبکه های اجتماعی و مراقبت از سالخوردگان را به همراه دارد.
با مراجعه به سایت این نرم افزار می توان پی به ارسال موقعیت مکانی لحظه به لحظه، ارسال لیست تماس ها و پیامک ها، ارسال مکاتبات در شبکه های اجتماعی، اعلام تغییرات سیم کارت و ثبت شماره جدید ، بازیابی اطلاعات از دست رفته و غیره برد.
شبکه اجتماعی وایبر تلگرام واتس اپ

استفاده از برنامه موبایل بدین صورت است که بعد از خرید اینترنتی و دانلود نرم افزار به دو صورت آنلاین و آفلاین، باید در گوشی طرف مخاطب نصب شود و سپس به مشتری یک پنل برای مشاهده لحظه به لحظه داده می شود.
در پی تماس های به صورت آمده با پشتیبانی این سایت به مشتریان اعلام می شود که این برنامه با مجوز پلیس فتا از چهارسال گذشته تا کنون شروه به فعایلت کرده است.
پشتیبان این سایت در پاسخ به نظارت این شرکت، در موارد جاسوسی و استفاده به غیر از موارد ذکر شده شرکت می گوید: در بازه چندماهه با مشتریان تماس گرفته می شود و شماره سریال که برنامه موبایل یاب روی آن نصب شده باشد را پیگیر می شویم و در صورت عدم تطابق با شماره سریال حاضر در پنل سایت، نرم افزار برای آن ها دی اکتیو یا غیرفعال می شود.
ماجرای جاسوسی در گوشی های هوشمند تنها به برنامه موبایل یاب ختم نمی شود چرا که هک تلگرام به صورت تضمینی از دیگر مواردی است که در شبکه های اجتماعی در حال چرخش است و افراد بی شماری نیز به خود جلب کرده است.
همچنین از دیگر موارد موجود می توان به نرم افزار InoSpy که بهترین ردیابی تلفن همراه و نرم افزار ردیابی برای گوشی های آندروید است، اشاره کرد.
با نصب این نرم افزار قادر خواهید بود برای نظارت و ضبط تمام تماس های ساخته شده و دریافت, زمان واقعی موقعیت GPS تلفن, ردیابی و ثبت پیام های متنی (SMS), دسترسی به لیست و عکس کل مخاطبین ذخیره شده بر روی گوشی دسترسی داشته باشید.
با کمک InoSpy که نرم افزار رایگان جاسوسی برای گوشی های آندروید است می توانید به راحتی نظارت بر محیط اطراف تلفن, پیام های متنی, ایمیل, مکان های GPS, جزئیات تماس, عکس & فیلم, تاریخچه مرورگر, چت و مسنجر از طریق مسنجر و غیره دسترسی داشته باشید.
علاوه بر موارد فوق شاهد عرضه گسترده سایر نرم افزارهای جاسوسی در شبکه های موبایلی و اجتماعی هستیم.
اپراتورها جایگزین نرم افزارهای ضدسرقت
نرم افزار
یکی از نتایج نامطلوب رشد موبایل، سرقت پایانه‌ها (نظیر گوشی) است. همچنان که گوشی موبایل به بخشی ضروری از زندگی روزمره مردم در سراسر جهان تبدیل می‌شود و ارزش فروش مجدد گوشی، هم در بازارهای توسعه یافته و هم در بازارهای نوظهور افزایش می‌یابد. متأسفانه تعداد حوادث سرقت موبایل نیز در برخی کشورها بالا می‌رود.
به علاوه با توجه به استفاده روزافزون از موبایل برای اجرای عملیات بانکی و سایر تراکنش‌های حساس و نیز با توجه به اینکه داده‌های شخصی موجود در گوشی‌های هوشمند به عنوان مثال اطلاعات هویتی، شماره تلفن‌ها و ارتباطات بیشتر از هر پایگاه داده منفردی است اهمیت رویکردهای جلوگیری از دزدی و کاهش تأثیر ‌آن افزایش می‌یابد.
با توجه به این پیش‌زمینه، اپراتورهای موبایل در برخی بازارها، رهبری تلاش برای مبارزه و جلوگیری از دزدی را بر عهده گرفته‌اند. بدین ترتیب که از طریق پایگاه داده‌های بین‌المللی شناسه تجهیزات (IMEI) در انجمن جهانی جی‌اس‌ام که اطلاعات همه پایانه‌های جی‌اس‌ام در آن وجود دارد، گوشی‌های سرقتی شبکه خود و سایر شبکه‌ها را شناسایی کرده و مانع از به کارگیری آنها می‌شوند.
اپراتورهای موبایل می‌توانند به این مرکز که همه گوشی‌های موبایل در آن ثبت شده متصل شوند و جزئیات گوشی‌هایی که مشتریان بگذارند. بدین ترتیب اپراتورهای موبایلی که به پایگاه‌ داده IMEI متصل باشند می‌توانند تضمین کنند که از استفاده گوشی‌های سرقتی سایر شبکه‌ها در شبکه خود جلوگیری می‌کنند و بالعکس به هنگام گزارش دزدی، اپراتور موبایل می‌تواند حساب مشتری را به حالت تعلیق در آورد تا مشتری مسئولیتی در قبال خدماتی که کلاهبرداران از آ‌نها استفاده می‌کنند، نداشته باشد.
همچنین سیم کارت را مسدود و سپس پایگاه داده IMEI را به روزرسانی می‌کنند تا این گوشی‌ به عنوان گوشی سرقتی شناسایی شود.
سخن آخر
فروش نرم افزارهای ضدجاسوسی که با عنوان نرم افزارهای موبایل یاب رونق گرفته است در حالی رو به گسترش است که می تواند صدمات جبران ناپذیزی را برای کاربران به همراه داشته باشد.
سواستفاده از اسناد بانکی و اطلاعات شخصی افزارد از مهمترین دلایل سواستفاده توسط این نرم افزارهاست. از این روز به تمامی کاربران موبایلی و اینترنتی توصیه می شود از خرید نرم افزارهایی که در مورد آنها اطلاعات کافی و دقیق ندارند خودداری کنند.
از سوی دیگر به تمامی کاربران موبایلی توصیه می شود برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده احتمالی گوشی موبایل خود را برای نصب برنامه و دیگر موارد در اختیار دیگران قرار ندهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا