سامسونگ احتمالا در حال ساخت یک سنسور دوربین قدرتمند برای گوشی های پرچمدار خود است

موبنا – سامسونگ همواره یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند است که دوربین‌های با‌کیفیتی را در گوشی‌های خود عرضه می‌کند. بر اساس آخرین شنیده‌ها، سامسونگ در حال کار بر روی دوربین جدید با سنسور بسیار بزرگ ۱/۱.۷ و لنز زاویه‌باز F/1.4 است که در مقایسه با سنسورهای ۱/۲.۵ سامسونگ و سونی به کار رفته در گلکسی …

موبنا – سامسونگ همواره یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند است که دوربین‌های با‌کیفیتی را در گوشی‌های خود عرضه می‌کند. بر اساس آخرین شنیده‌ها، سامسونگ در حال کار بر روی دوربین جدید با سنسور بسیار بزرگ ۱/۱.۷ و لنز زاویه‌باز F/1.4 است که در مقایسه با سنسورهای ۱/۲.۵ سامسونگ و سونی به کار رفته در گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج، بسیار قوی‌تر است.

در رابطه با میزان پیکسل‌ها، دوربین جدید سامسونگ می‌تواند عکس‌هایی با میزان ۱۸ تا ۲۴ مگا‌پیکسل بگیرد. این مقدار هم در مقایسه با دوربین ۱۲ مگا‌پیکسلی گلکسی اس ۷ سامسونگ، تغییر زیادی دارد.

سامسونگ

در رابطه با برتری‌های این دوربین جدید، چند نکته قابل ذکر است. با استفاده از سنسور بزرگ‌تر، اطلاعات نوری بیشتری وارد سنسور می‌شود و در تئوری باعث افزایش کیفیت بافت‌ها و نویز کمتر عکس با Dynamic Range بیشتر می‌شود. به علاوه، سنسور بزرگ‌تر، باعث عکس‌های بهتر در نور کم می‌شود. مشکل این دوربین، بزرگی سنسور آن و سختی جا‌شدن در بدنه‌های نازک امروزی است.

نمونه‌هایی از گوشی‌های دارای دوربین با سنسور بزرگ‌ عبارتند از پاناسونیک Lumix CM1 ، نوکیا Pureview 808 و نوکیا Lumia 1020 .

همچنین بر اساس شایعات، سامسونگ در حال ساخت دوربینی با سنسور ۱/۲.۳ نیز هست که البته آنچنان جالب نخواهد بود.

با تمام این اوصاف، ما منتظر یک گوشی رده بالای سامسونگ با این سنسور دوربین هستیم. گلکسی نوت ۶ یا گلکسی اس ۸؟ همچنان نا‌مشخص است. تا آن زمان، ما از سنسور گوشی‌های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج راضی هستیم.

 منبع: زومیت |نویسنده: علیرضا جهانبخش

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا