خطر در کمین درآمد ۶۷ میلیارد دلاری گوگل از تبلیغات همراه

موبنا – به گزارش وال استریت، منابع مطلع می‌گویند در صورت نهایی شدن این شکایت جایگاه گوگل در بازار پررونق تبلیغات همراه به طور جدی به خطر می افتد. کمیسیون اروپایی که نهاد ناظر بر امور ضدانحصار در اتحادیه اروپاست با صدور بیانیه ای اتهامات خود بر ضد گوگل را به طور دقیق اعلام خواهد …

موبنا – به گزارش وال استریت، منابع مطلع می‌گویند در صورت نهایی شدن این شکایت جایگاه گوگل در بازار پررونق تبلیغات همراه به طور جدی به خطر می افتد.

کمیسیون اروپایی که نهاد ناظر بر امور ضدانحصار در اتحادیه اروپاست با صدور بیانیه ای اتهامات خود بر ضد گوگل را به طور دقیق اعلام خواهد کرد. به نظر می رسد بخش اصلی این اتهامات مربوط به فشار گوگل بر شرکت های سازنده گوشی و اپراتورهای همراه به منظور استفاده از سیستم عامل اندروید همراه با پوشه ای از برنامه های اختصاصی گوگل باشد.

در اکثر گوشی های اندرویدی اگر چه برنامه های شرکت های سازنده گوشی ها هم وجود دارد، اما پوشه ای خاص به برخی برنامه‌های همراه گوگل مانند جیمیل، گوگل پلاس، جستجوگر، گوگل درایو و … اختصاص یافته است.

شکایاتی از این دست درآمد ۶۷ میلیارددلاری گوگل در سال ۲۰۱۵ از محل تبلیغات آنلاین را به طور جدی تهدید خواهد کرد. بررسی های eMarketer نشان می‌دهد گوگل در سال ۲۰۱۶ تنها از محل تبلیغات بر روی گوشی ها و تبلت ها ۳۴ میلیارد دلار درآمد کسب می کند که بیش از نیمی از درآمد خاص تبلیغاتی آن را به خود اختصاص می دهد.

در صورت محکومیت گوگل در کشورهای عضو اتحادیه اروپا این شرکت بابت مجبور کردن کاربران به استفاده از برنامه های اندرویدی خود باید مبالغ قابل توجهی جریمه پرداخت کند که از مرز دهها میلیارد دلار خواهد گذشت.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا