روز جهانی تای چی با شعار “یک جهان، یک نفس” برگزار خواهد شد

موبنا، لیلا محمدنظامی – در این نشست، پس از ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی تاریخچه‌ی این روز بین‌المللی، برنامه‌ی مراسم روز دهم اردیبهشت نیز به تفصیل اعلام شد. روز جهانی تای‌چی امسال نیز به رسم سه سال گذشته، با شعار “یک جهان، یک نفس” و با حضور تای‌چی‌کارانی از سراسر کشور و با برنامه‌های متنوع آموزشی و …

موبنا، لیلا محمدنظامی – در این نشست، پس از ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی تاریخچه‌ی این روز بین‌المللی، برنامه‌ی مراسم روز دهم اردیبهشت نیز به تفصیل اعلام شد.
روز جهانی تای‌چی امسال نیز به رسم سه سال گذشته، با شعار “یک جهان، یک نفس” و با حضور تای‌چی‌کارانی از سراسر کشور و با برنامه‌های متنوع آموزشی و نمایشی، در راستای اطلاع‌رسانی درباره‌ی این رشته از هنرهای رزمی باستانی و آشنایی مخاطبان با ویژگی‌های منحصربفرد و تاثیرات سلامتی‌ بخشی آن بر جسم و روان افراد برگزار خواهد شد.
یکی از نکات چشمگیر مراسم روز جهانی تای‌چی امسال، پخش مستقیم و آن‌لاین این مراسم از طریق شبکه‌ی نهاد روز جهانی تای‌چی است که به صورت هم‌زمان با دیگر کشورها خواهد بود. از این طریق تای‌چی‌کاران ایرانی نیز به عنوان عضوی از خانواده‌ی جهانی این هنر باستانی معرفی می‌شوند و فعالیت‌های آن‌ها به اطلاع مخاطبان جهانی خواهد رسید.
تمرین همگانی تای‌چی و چی‌کنگ، سخنرانی مسئولان، اجرای فرم‌های استاندارد و سنتی سبک‌های یانگ و چن از جمله برنامه‌های این روز خواهد بود.
روز جهانی تای‌چی دهم اردیبهشت از ساعت ۹ صبح در محل آمفی‌تئاتر پارک آب و آتش برگزار خواهد شد.
180633_145
علیرضا خسروی رئیس سبک تای چوان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: رشته ورزشی ووشو چند سالی است که با مدیریت علی نژاد توانسته‌ است نتایج خوبی را در مسابقات قهرمانی جهان و آسیا کسب کند. ووشو نزدیک به ۴ سال است که عنوان نائب قهرمانی را در مسابقات جهانی از آن خود کرده است. ما در بازی‌های آسیایی در رشته ووشو نتایج بسیار خوبی را کسب کرده‌ایم. ووشو در بین ورزش‌های رزمی جزو رشته‌های مطرح کشور است. فدراسیون ووشو در بخش همگانی قدم‌های بزرگی را برداشته است و هدف آن ها نیز دعوت کردن عموم مردم به سمت ورزش است. ما نسبت به کشورهای توسعه یافته درصد خیلی کمتری در بخش همگانی فعالیت داریم.
وی در ادامه افزود: ما در بخش تای چی چوآن تلاش می‌کنیم تا در بخش همگانی فعالیت‌های گسترده‌ای را داشته باشیم. البته مابقی کمیته‌ها و سبک‌ها نیز در بخش همگانی سهیم هستند. بنده به عنوان مسئول این کمیته در بخش همگانی فدراسیون و رئیس سبک تای چی چوآن انجام وظیفه می‌کنم.
خسروی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: تای چی در بخش مسابقات ووشو جزو رقابت‌های تالو و اجرای فرم است این رشته در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی نیز حضور دارد. البته این رشته مجزا زیر نظر فدراسیون جهانی فعالیت می‌کند. دو سال گذشته در کشور چین اولین دور مسابقات برگزار شد و ما یک تیم را به این رقابت‌ها اعزام کردیم که حاصل دسترنج مردم و بانوان ما ۶ مدال برنز بود. امسال در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت خواهیم کرد.
وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در بخش جوانان قهرمانی جهان که بلغارستان میزبان این مسابقات است شرکت خواهیم کرد. ما در بخش قهرمانی جهان امیدواریم که مدال قانون برخوردار در این دوره تکرار شود. یک تورنمنت قرار است در کشور روسیه ماه آینده برگزار شود که یک تیم در بخش مردان به این مسابقات اعزام خواهد شد.
خسروی در ادامه صحبت‌های خود در مورد گسترش تای چی در بخش همگانی، گفت: از سه سال پیش که مسئولیت بخش همگانی رشته تای چی به ما واگذار شد تلاش کردیم در پارک‌های بزرگ تهران فعالیت کنیم. استان‌های اصفهان، خوزستان، اذربایجان شرقی، البرز و … هر هفته در پارک‌های مختلف برنامه تای چی در بخش همگانی را برگزار می‌کنند. دهم اردیبهشت ماه روز جهانی تای چی است. ما از مسئولان وزارت ورزش و جوانان برای حضور در این روز جهانی دعوت کردیم تا آن‌ها نیز در پارک آب و آتش کنار مردم و خانواده بزرگ تای چی حضور داشته باشند.
در ادامه این نشست خبری کاتوزی دبیر کمیته تای چی، گفت: ما برای کودکان اوتیسمی یک مربی در نظر گرفته‌ایم و می‌خواهیم این کار را از بخش کودکان آغاز کنیم. در این مراسم که به مناسبت روز جهانی تای چی برگزار می‌شود ما کودکان اوتیسم را نیز دعوت کرده‌ایم تا این مراسم باشکوه‌تر برگزار شود. شعار روز جهانی تای چی یک جهان یک نفس است و ۲۴ ساعت در کل دنیا دهم اردیبهشت ماه این همایش بزرگ برگزار می‌شود. ما برای سومین سال می‌خواهیم این همایش بزرگ را برگزار کنیم.
وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: برنامه همایش موضوع گسترش ورزش همگانی و آموزش‌های اولیه تای چی برای مردم است. تمریناتی به مردم ارائه می‌شود تا پس از یادگیری کنار هم باشند. یک گروه نمایشی با حضور مردان و بانوان برگزار می‌شود که سحر آقاابراهیم در بخش بانوان مسئولیت این مهم را برعهده دارد البته بیانیه روز جهانی تای چی دهم اردیبهشت ماه در حضور مردم قرائت خواهد شد. همزمان با تهران ۱۵ شهرستان نیز به صورت موازی این همایش را برگزار خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا