صعود بایرن به فینال جام حذفی آلمان

موبنا – در اولین بازی مرحله نیمه‌نهایی فصل جاری جام حذفی آلمان بایرن مونیخ در آلیانس آرنا میزبان وردر برمن بود و با پیروزی مقابل حریف، راهی فینال این رقابت ها شد. بازی با برتری میزبان آغاز شد اما در دقیقه ۱۰ یک کرنر ناموفق از شاگردان گواردیولا به سرعت تبدیل به یک ضدحمله برای …

موبنا – در اولین بازی مرحله نیمه‌نهایی فصل جاری جام حذفی آلمان بایرن مونیخ در آلیانس آرنا میزبان وردر برمن بود و با پیروزی مقابل حریف، راهی فینال این رقابت ها شد.

بازی با برتری میزبان آغاز شد اما در دقیقه ۱۰ یک کرنر ناموفق از شاگردان گواردیولا به سرعت تبدیل به یک ضدحمله برای حریف شد، اشترنبرگ به عمق زمین بایرن یورش برد و فرصت خوبی را برای کلاودیو پیزارو مهیا کرد اما واقعا شانس با بایرنی‌ها یار بود که این مهاجم پرویی کمی دیر حرکت کرد و به این توپ نرسید.

این موقعیت سبب شد برمنی‌ها که از سوی ۸۰۰۰ هوادار حمایت می‌شدند انگیزه و روحیه بالاتری پیدا کنند و مصمم به بازی ادامه دهند و حال آنکه بایرنی‌ها که بی‌رقیب صدرنشین بوندسلیگا هستند به وضوح به زحمت افتاده بودند و به جز تحرکات کینگزلی کومان از سمت راست، خیلی کم قادر به رسیدن به محوطه جریمه زمین تیم میهمان بودند. اولین موقعیت آنها در دقیقه ۲۸ شکل گرفت جایی که نفوذ کومان از میانه زمین ماریو گوتزه را صاحب توپ کرد اما ضربه نهایی این بازیکن در نهایت راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۰ بالاخره توماس مولر به لطف کرنر ارسالی ژابی آلونسو قفل دروازه حریف را با شوت از فاصله نه متری شکست. پنج دقیقه بعد باز هم کومان حرکت خطرناکی را آغاز کرد و موقعیتی را برای مولر ساخته و پرداخته کرد اما توپ این مهاجم ۲۶ ساله با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت. در این دقایق ۷۵ درصد مالکیت توپ و میدان در اختیار باواریایی‌ها بود اما دقیقه ۴۰ چیزی نمانده بود تا حساب کار مساوی شود.

نوشته های مشابه

نویر که یک پاس به عقب از آلابا دریافت کرد قصد داشت تا با یک ضربه چیپ توپ را به برنات برساند، اما بازیکنان برمن از راه رسیدند تا دروازه بایرن را با استفاده از این اشتباه باز کنند که در نهایت نویر توانست مانع فرو ریختن دروازه‌اش شود. نیمه نخست با نتیجه ۱ بر ۰ به سود بایرن به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم موقعیت نخست را باز هم بایرن ایجاد کرد جایی که آلونسو از سمت چپ روی یک ضربه آزاد می‌رفت تا دروازه حریف را تهدید کند اما سنگربان برمن هوشیار بود و توپ را مهار کرد. بعد از این موقعیت کلاودیو پیزارو به تب و تاب افتاده بود تا از فرصت باقیمانده برای نجات تیمش راهی بیابد اما موفق به تهدید دروازه نویر نمی‌شد.

دقیقه ۵۶ یانوزوویچ در تلاش بود پبا شت سر گذاشتن آلابا حرکت درخشانی که آغاز کرده بود را پیش ببرد اما در نهایت مغلوب تجربه این مدافع اتریشی شد. بعد از این فرصت خطرناک که نصیب برمنی‌ها شد، پپ گواردیولا دست به دو تعویض تاکتیکی زد و تیاگو و بن‌عطیه را به جای گوتزه و برنات به زمین آورد. دقیقه ۶۲ داوید آلابا روی یک اشتباه دروازه خودی را باز کرد اما داور در شرایطی که ابتدا می‌خواست گل را قبول کند، بعد از مشورت با کمک خود منصرف شد و این گل را مردود اعلام کرد.

او ۱۰ دقیقه خطای اشترنبرگ روی ویدال را پنالتی اعلام کرد و این بار هم مولر پشت ضربه ایستاد تا بر خلاف جهت دروازه‌بان برمن ، خود و تیمش را در این مسابقه دو گله کند. بعد از این گل فریادهای برلین برلین از تماشاگران حاضر در استادیوم آلیانس آرنا شنیده می‌شد.

برتری بایرنی ها در دقایق پایانی هم ادامه پیدا کرد اما توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با همان دو گل به سود شاگردان گواردیولا به پایان رسید.

 منبع: ورزش سه 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا