درخواست پزشکان برای مقابله با تغییرات جوی

موبنا – تغییرات اقلیمی از طریق بیماری‌های مرتبط با گرم شدن دما و تغییر الگوهای آب و هوایی بر سلامت بشر تاثیر می‌گذارد. اعضای کالج پزشکان آمریکا خواستار آن شده‌اند تا اقدامات جدی و منسجمی برای مقابله با تغییرات اقلیمی از طریق کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام گیرد. آمار ابتلا به مشکلات تنفسی، گرمازدگی و …

موبنا – تغییرات اقلیمی از طریق بیماری‌های مرتبط با گرم شدن دما و تغییر الگوهای آب و هوایی بر سلامت بشر تاثیر می‌گذارد.

اعضای کالج پزشکان آمریکا خواستار آن شده‌اند تا اقدامات جدی و منسجمی برای مقابله با تغییرات اقلیمی از طریق کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام گیرد.

آمار ابتلا به مشکلات تنفسی، گرمازدگی و بیماری‌های عفونی همچون زیکا، تب دانگ، وبا و حتی مشکلات روانی همچون اضطراب و افسردگی با افزایش دمای جهانی و دیگر تغییرات شدید آب و هوایی رو به گسترش است.

دکتر «واین ریلی» یکی از اعضای این کالج گفت: آب و هوا در حال تغییر است و بدیهی است که بشر از این وضعیت آسیب می‌بیند. همچنین در صورتی که تغییرات اقلیمی مورد توجه قرار نگیرد، شاهد تاثیرات منفی بیشتر آن بر سلامت خواهیم بود.

به گزارش هلث دی نیوز، بنابر اعلام کالج پزشکان آمریکا بخش خدمات درمانی به لحاظ مصرف انرژی پس از صنایع غذایی در رتبه دوم قرار دارد و مبلغ ۹ میلیارد دلار در سال صرف هزینه‌های انرژی می‌شود. سیستم خدمات درمانی می‌تواند میزان تولید کربن را از طریق کارآمدسازی مصرف انرژی کاهش داده و به استفاده از انرژی‌های جایگزین و طراحی ساختمان‌های سبز اقدام کند.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا