توسعه یونیت‌های دندانپزشکی سیار در مدارس

موبنا – حسن ضیاء الدینی، از اجرای طرح غربالگری دانش آموزان بدو ورود به دبستان با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد و اظهار کرد: این طرح در سال‌های گذشته اجرا شده امسال نیز در دستور کار ما قرار دارد که از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود. وی افزود: با سنجش نوآموزان این امکان …

موبنا – حسن ضیاء الدینی، از اجرای طرح غربالگری دانش آموزان بدو ورود به دبستان با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد و اظهار کرد: این طرح در سال‌های گذشته اجرا شده امسال نیز در دستور کار ما قرار دارد که از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: با سنجش نوآموزان این امکان فراهم می‌شود در صورت مشاهده مشکل خاصی سریعا مداخله کنیم و مقدمات رفع مشکل را فراهم کنیم.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیشگیری از بروز بیماری‌ها را به صورت جدی مدنظر داریم گفت: یکی از برنامه‌هایی که امسال نیز تداوم می‌یابد برنامه پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان است. در همین راستا با همکاری وزارت بهداشت فلورایدتراپی برای هشت میلیون دانش آموز در مقطع ابتدایی در حال انجام است.

ضیا‌ء الدینی همچنین به توسعه یونیت‌های دندانپزشکی سیار در مدارس اشاره کرد و گفت: توسعه یونیت‌های دندانپزشکی سیار را در سال جاری در دستور کار داریم. سال گذشته در هراستان کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در برخی مدارس دایر شد تا بتواند به صورت اقماری دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: وارنیش تراپی، کشیدن دندان و سایر خدمات اولیه در این کلینیک‌ها به صورت رایگان در مدارس ابتدایی انجام می‌شود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا