افزایش حضور آلمان‌ها در راه‌های ایران/ مجلس از نوسازی ناوگان حمایت می‌کند

موبنا – علی نورزاد در جریان سفر خود به مونیخ با برخی شرکت‌های راهساز آلمانی برای خرید دستگاه‌های تونل‌زنی TBM به صورت فاینانس به توافق رسیده تا با انتقال این فناوری جدید ضمن فراهم آمدن رشد علمی کشور امکان سرعت‌گرفتن راه‌سازی در پروژه‌های سنگین را افزایش دهد. به گفته وی در حال حاضر در ایران …

موبنا – علی نورزاد در جریان سفر خود به مونیخ با برخی شرکت‌های راهساز آلمانی برای خرید دستگاه‌های تونل‌زنی TBM به صورت فاینانس به توافق رسیده تا با انتقال این فناوری جدید ضمن فراهم آمدن رشد علمی کشور امکان سرعت‌گرفتن راه‌سازی در پروژه‌های سنگین را افزایش دهد.

به گفته وی در حال حاضر در ایران با استفاده از روش‌های قدیمی مانند انفجار و مته‌زنی تونل‌ها حفر می‌شوند که این موضوع هم مشکلاتی را برای محیط‌های اطراف به وجود آورده و همچنین به نامنظم‌کردن برخی تونل‌ها منجر شده است .

از این‌رو در صورتی که ایران بتواند قرار‌دادهای مدنظر در این حوزه را نهایی کند، راه برای بهبود سرعت در طرح‌های زیرساختی باز خواهد شد.

همچنین در جریان این سفر بحث‌هایی در رابطه با ارائه‌ی تسهیلات و روان‌سازی مقررات برای نوسازی ناوگان زیرساختی حمل‌ونقل در نظر گرفته شده است.

غلامرضا تاجگردون – رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس – که در این سفر نورزاد را همراهی کرده ضمن مثبت ارزیابی کردن این فرآیند اعلام کرده در دوران پساتحریم زمین‌های مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و تکمیل کریدورهای ترانزیتی در کشور وجود دارد که لازمه‌ی این امر استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه‌ی راه‌سازی است.

وی فراهم‌کردن بسترهای لازم برای مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را از جمله مهم‌ترین وظایف مجلس دهم برشمرده و گفته با توجه به کمبود منابع مالی دولت لزوم حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی در زیرساخت‌های حمل‌ونقل بیش از پیش احساس می‌شود و این امر نیازمند برطرف کردن موانع قانونی است که در این راه وجود دارد و این از وظایف مهم مجلس آینده به‌شمار خواهد رفت.

مجلس دهم بایست با همراهی دولت شرایط استفاده مناسب از این فرصت را فراهم کند.

وی همچنین به تجربه کشورهای توسعه یافته در این حوزه اشاره کرده و گفته شاکله ابعاد گوناگون توسعه بر زیرساخت‌ها استوار است و اولین گام برای تحقق توسعه متوازن، توسعه زیرساخت‌های هر کشور است.

با توجه به این‌که هیات‌های سرمایه‌گذار آلمانی در طول هفته‌های گذشته به ایران سفر کرده و مقدمات مربوط به عقد قرار‌دادهای جدید در این حوزه را نهایی کرده‌اند، به نظر می‌رسد سفر مثبت رییس شرکت ساخت به این کشور اروپایی و البته نظر مثبت یکی از نمایندگان اقتصادی مجلس بتواند در آینده کمک زیادی به افزایش این همکاری‌ها بکند.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا