چرا فقط برخی ایرانی‌ها به سامرا می‌روند؟

موبنا – محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره‌ی محدودیت در اعزام زائران ایرانی به سامرا گفت: سهم این سفر محدود است. روزانه ۱۰ کاروان می‌توانند به سامرا بروند. البته شرایط از پیش اعلام می‌شود و این طور نیست که زائران در عراق به ناگهان تصمیم بگیرند این بخش از سفر را …

موبنا – محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره‌ی محدودیت در اعزام زائران ایرانی به سامرا گفت: سهم این سفر محدود است. روزانه ۱۰ کاروان می‌توانند به سامرا بروند. البته شرایط از پیش اعلام می‌شود و این طور نیست که زائران در عراق به ناگهان تصمیم بگیرند این بخش از سفر را هم انجام دهند.

وی افزود: کاروان‌هایی که برنامه‌ی سفر به سامرا دارند، مشخص شده‌اند و متقاضیان هنگام ثبت‌نام می‌توانند این کاروان‌ها را انتخاب کنند.

او درباره‌ی ارتباط محدودیت اعمال شده در اعزام زائران ایرانی به سامرا با اوضاع ناامن در شمال عراق گفت: اگر سامرا ناامن بود، ما حتی یک زائر را هم به این شهر نمی‌فرستادیم چه برسد به این‌ که روزانه ۱۰ کاروان را اعزام می‌کنیم، پس مساله‌ی سامرا ناامنی نیست؛ چرا که اوضاع در آن منطقه کنترل شده است.

نظافتی اضافه کرد: مساله سامرا بیشتر در بخش زیرساخت است. در حملات گسترده‌ی تروریست‌ها به این شهر طی دو سال گذشته، بسیاری از ساختارهای شهری و رفاهی از بین رفته‌اند که این وضعیت در اعزام انبوه زائران مشکل ایجاد می‌کند، بنابراین تعداد کاروان‌های اعزامی به سامرا باید متناسب با شرایط منطقه تعین شود.

به گفته‌ مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، در حال حاضر روزانه سه هزار تا ۳۵۰۰ زائر ایرانی از راه‌های زمینی و هوایی به عراق اعزام می‌شوند که میانگین هزینه‌ این سفر برای کاروان‌های زمینی از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و سقف آن تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای کاروان‌های هوایی است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا