مرکل در دیدار با عباس: از راه‌حل “تشکیل دو کشور” حمایت می‌کنیم

موبنا – به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به برلین سفر کرده است، کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با وی برگزار کرد. وی در این کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد، در شرایط کنونی این مسأله از اهمیت منحصر به فردی برخوردار است که همکاری‌های امنیتی …

موبنا – به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به برلین سفر کرده است، کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با وی برگزار کرد.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد، در شرایط کنونی این مسأله از اهمیت منحصر به فردی برخوردار است که همکاری‌های امنیتی میان اسرائیل و فلسطین ادامه داشته باشد؛ هرچند برخی از اقدام‌های اسرائیل فرآیند سازش سیاسی را پیچیده‌تر می‌کند.

صدر اعظم آلمان در ادامه خاطرنشان کرد: من و عباس توافق داریم که لازم است روی راهکار تشکیل دو کشور بیشتر کار شود و این درحالی است که این راه کار دشوار است و پیچیدگی‌های بسیاری دارد.

مرکل گفت: مردم اسرائیل و فلسطین این حق را دارند که در صلح و امنیت زندگی کنند.

نوشته های مشابه

درحالی که پیش از این فرانسه طرحی را برای برگزاری کنفرانسی بین‌المللی به منظور کمک به پیشبرد فرآیند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده بود، مرکل گفت: ما در این زمینه با فرانسوی‌ها در تماس هستیم اما به طور قطع این پیشنهاد ابتکار عمل گسترده‌ای است که لازم است تمامی جناح های مهم در آن مشارکت داشته باشند.

صدراعظم آلمان افزود: ما در این باره با فرانسه صحبت می‌کنیم و من امید دارم که نهایتاً این پیشنهاد عملی شود.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا