روحانی: اشتغال مهم‌ترین اولویت کشور است

موبنا – حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی سه شنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان با تاکید بر اینکه “فاصله و تفرقه به ضرر همه است”، اظهار داشت: ایرانیان اعضای یک خانواده اند و ما نظام واحد و رهبری واحد داریم و رهبر انقلاب استمرار راه امام راحل (ره) هستند. دکتر روحانی هدف …

موبنا – حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی سه شنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان با تاکید بر اینکه “فاصله و تفرقه به ضرر همه است”، اظهار داشت: ایرانیان اعضای یک خانواده اند و ما نظام واحد و رهبری واحد داریم و رهبر انقلاب استمرار راه امام راحل (ره) هستند.

دکتر روحانی هدف از برجام را آماده کردن فضا برای رونق ذکر کرد و با تاکید بر این که برجام، کار بزرگ ملت و رهبری است، گفت: ما تسلیم دشمن نمی‌شویم اما اهل تعامل سازنده هستیم.

رییس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل فراوان در بخش‌های مختلف برای توسعه و آبادانی استان سمنان، بر استفاده و بهره‌گیری هر چه بهتر از این فرصت‌ها در راستای ایجاد تحرک و تحول در مسیر رشد پرشتاب این استان تأکید کرد.

دکتر روحانی با تشکر از مردم غیور استان سمنان به خاطر محبت و استقبال پر شور از کاروان تدبیر و امید اظهار امیدواری کرد که این سفر مایه خیر و برکت بیشتر برای این استان باشد.

نوشته های مشابه

رییس‌ جمهوری وحدت، همدلی و همزبانی میان مسئولان، ائمه جمعه، علما، دانشگاهیان و فرهیختگان را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استان سمنان برشمرد و افزود: وجود آیت‌الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در این استان برای ثبات و وحدت و انسجام در میان مردم و مسئولان این استان مفید و مثمرثمرات ارزشمندی است.

دکتر روحانی با اشاره به این که مردم خدمات خادمین خود را هیچگاه فراموش نخواهند کرد، گفت: ملت ایران همه عضو یک خانواده بزرگ هستند و افتخار ما خدمت به مردم است و این بالاترین توفیق و بزرگترین مسئولیتی است که در شرایط فعلی بر عهده ما قرار دارد.

رییس‌ جمهوری عهده‌دار بودن مسئولیت در نظامی اسلامی را وظیفه‌ای سنگین بر دوش مسئولان برشمرد و خاطرنشان کرد: امام راحل به عنوان شخصیتی استثنایی با حمایت مردم توانست انقلاب عظیمی را در این کشور به پیروزی برساند و نظام اسلامی را که به واقع همه ارکان آن بر پایه قوانین اسلام است، ایجاد کرده و امروز هم مقام معظم رهبری همان مسیر را ادامه می‌دهند و این افتخاری برای ما در کشور است که تحت نظر ولی امر به مردم خدمت می‌کنیم.

دکتر روحانی با تأکید بر این که وحدت و همبستگی افتخاری برای همه ماست، گفت: اگر شکاف و اختلاف کوچکی میان ما باشد، دشمنان خوشحال شده و با سوء استفاده قصد توطئه خواهند داشت. امروز بسیاری از چشم‌های جهان به ایران دوخته شده است و همه ما باید برای خدمت به مردم و عزت کشور تلاش کنیم.

رییس‌ جمهوری با بیان این که اساس اقدامات دولت بر مبنای خواست و اراده مردم و رأی و نظر آنان در انتخابات سال ۹۲ و هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری است و برجام موفقیت و اقدامی بزرگ بود که از سوی ملت ایران به انجام رسید و ما باید این راه ادامه دهیم، اظهار داشت: قدم اول این بود که سایه تهدید و تحریم را از کشور برداشته و کاری کنیم که سرمایه برای انجام امور و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وارد کشور شود.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: تحقق سریع‌تر اقتصاد مقاومتی در گرو سرمایه و فناوری است؛ چرا که ما برای توسعه و پیشرفت و موفقیت در بسیاری از بخش‌ها در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی به فناوری‌های جدید و سرمایه‌گذاری نیازمندیم.

رییس‌ جمهوری با اشاره به ضرورت حفظ عزت و وحدت ملی گفت: امروز فضایی برای کار و تلاش در راستای توسعه کشور به وجود آمده که باید از آن در جهت ایجاد تحرک در بخش‌های مختلف به خوبی استفاده کنیم.

دکتر روحانی اشتغال را موضوعی مهم در کشور دانست که باید متناسب با تحصیلات و تخصص افراد توسعه پیدا کند، افزود: استان سمنان ویژگی های بسیار خوبی برای جذب سرمایه و اشتغال دارد و شاهراه مواصلاتی در کشور است که با اجرای طرح برقی شدن قطار تهران – مشهد و کاهش فاصله زمانی سمنان با تهران تحولی خوب در رشد و توسعه این استان ایجاد خواهد شد.

رییس‌ جمهوری استان سمنان را استانی امن و آرام با مردمی متواضع، اخلاق‌مدار و متدین دانست و خاطرنشان کرد: استان سمنان با بهره‌گری از معادن غنی، نیروی انسانی متخصص و جایگاه جغرافیایی مناسب باید در مسیر تحول و توسعه پرشتاب گام بردارد.

دکتر روحانی نظام جمهوری اسلامی ایران را نظامی مردم‌سالار دانست که همه مسئولان آن از طریق آرای مردم انتخاب می‌شوند و ادامه داد: دولت باید به وظایف خود عمل کند و در عین حال باید مردم را تشویق و شرایط را برای سرمایه‌گذاری آنان تسهیل کنیم. از سوی دیگر باید از امکانات جهانی و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران استفاده و در جهت جذب سرمایه‌ داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در این استان استفاده کنیم.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در بین همه قوا و بخش‌های کشور گفت: همه باید برای پیشرفت ایران عزیز دست به دست هم دهیم.

دکتر روحانی اظهار امیدواری کرد آنچه در این سفر برای استان سمنان به تصویب رسیده در سال ۹۵ و ۹۶ از سوی دولت اجرایی شود و شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون این استان باشیم.

پیش از سخنان رییس‌ جمهوری آیت‌الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی و استاندار دیدگاه‌های خود را در راستای استفاده از شرایط، توانمندی‌های استان و موانع و مشکلاتی که در این مسیر قرار دارد، بیان کردند.

همچنین دکتر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز گزارشی از طرح‌ها و اعتبارات اختصاص یافته در جهت توسعه و عمران استان سمنان ارایه کرد.

دکتر شریعتمداری معاون اجرایی رییس‌ جمهوری نیز گزارشی از تعهداتی که وزارتخانه‌ها در بخش‌های مختلف برای رشد بیش از پیش این استان در نظر گرفته‌اند، ارایه کرد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا