وایبر رمزگذاری ارتباطات میان کاربران خود را ممکن کرد

موبنا، میثم لطفی – طی چند هفته اخیر مشاجرات اپل و سازمان پلیس فدرال آمریکا (FBI) در زمینه باز کردن قفل گوشی آیفون بسیار بالا گرفته است و این مسئله نیز نشان می‌دهد امنیت اطلاعات در دستگاه‌های الکترونیکی شخصی تا چه اندازه اهمیت دارد. مراکز ارایه دهنده اپلیکیشن‌های ارتباطی اینترنتی از جمله تلگرام و واتس‌اپ …

موبنا، میثم لطفی – طی چند هفته اخیر مشاجرات اپل و سازمان پلیس فدرال آمریکا (FBI) در زمینه باز کردن قفل گوشی آیفون بسیار بالا گرفته است و این مسئله نیز نشان می‌دهد امنیت اطلاعات در دستگاه‌های الکترونیکی شخصی تا چه اندازه اهمیت دارد.

مراکز ارایه دهنده اپلیکیشن‌های ارتباطی اینترنتی از جمله تلگرام و واتس‌اپ سیستم‌های رمزگذاری ویژه برای کاربران ارایه کرده‌اند تا امنیت اطلاعات آنها در بالاترین سطح برقرار شود.

Viber_Lede

شرکت وایبر که ابزار مشابه برای برقراری ارتباطات اینترنتی را در اختیار کاربران می‌گذارد، در آخرین نسخه خود موسوم به Viber 6 اقدام مشابه را انجام داده است.

در این نسخه از ابزار ارتباط وایبر کاربران می‌تواند کلیه محتوای مربوط به ارتباطات خود با فرد مقابل را رمزگذاری کنند. البته برای این کار هر دو طرف نیازمند آن هستند که آخرین نسخه وایبر را در اختیار گرفته باشند.

کاربران منظور تایید این سطح از امنیت در ارتباطات نوشتاری خورد، می‌بایست گزینه قفل در کنار چت‌های اینترنتی را مشاهده کنند و هر زمان که آن را فعال کنند، این رمزگذاری انجام می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های امنیتی جدید که وایبر ارایه کرده است می‌توان به مخفی کردن گفت‌وگوهای انجام شده با یک نفر خاص اشاره کرد تا امکان دسترسی به محتوای آن فقط از طریق کد ۴ رقمی فراهم شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا