سامسونگ برای گوشی‌های جدید خود دوربین ۲۴ مگاپیکسلی می‌سازد

موبنا، میثم لطفی – شرکت سامسونگ هم‌اکنون در حال طراحی نوعی حسگر CMOS برای دوربین‌های دیجیتالی است که اندازه بزرگ ۱/۱.۷ اینچی دارد و گستردگی لنز آن معادل f/1.4 مجاسبه می‌شود. این حسگر جدید با مدل کوچکتر ۱/۲.۵ اینچی سامسونگ و سونی که در گوشی‌های Galaxy S7 و S7 edge استفاده می‌شوند تفاوت فراوان دارد. …

موبنا، میثم لطفی – شرکت سامسونگ هم‌اکنون در حال طراحی نوعی حسگر CMOS برای دوربین‌های دیجیتالی است که اندازه بزرگ ۱/۱.۷ اینچی دارد و گستردگی لنز آن معادل f/1.4 مجاسبه می‌شود. این حسگر جدید با مدل کوچکتر ۱/۲.۵ اینچی سامسونگ و سونی که در گوشی‌های Galaxy S7 و S7 edge استفاده می‌شوند تفاوت فراوان دارد.

با توجه به اینکه مگاپیکسل همچنان برای کاربران جهانی اهمیت زیادی دارد، سامسونگ در پروژه جدید خود می‌کوشد حسگرهای بین ۱۸ تا ۲۴ مگاپیکسلی تولید کند.

Samsung-Galaxy-S7 (1)

این اتفاق ارتقا قابل ملاحظه را برای دوربین‌های سامسونگ در نسل جدید گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد. لازم به ذکر است بهترین گوشی‌های ساخته شده در شرکت کره‌ای سامسونگ موسوم به Galaxy S7 و S7 edge دوربین دیجیتالی ۱۲ مگاپیکسلی را در خود جا داده‌اند.

مهم‌ترین مزیت دوربین‌های بزرگ جدید این است که اطلاعات نوری بیشتر در آنها دریافت می‌شود و در حالت تئوری به دوربین امکان می‌دهد جزییات بیشتری را در تصویر به نمایش بگذارد و نسبت به حسگرهای تصویری کوچکتر، عکس‌های بهتری تهیه کند. همچنین، هرچه اندازه لنز بزرگتر باشد دوربین بهتر می‌تواند در فضاهای تاریک تصویربرداری کند.

از گوشی‌های هوشمند کنونی که بزرگترین لنزهای دوربین دیجیتالی را در خود جا داده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: گوشی Lumix CM1 پاناسونیک با لنز ۱ اینچی، گوشی Pureview 808 نوکیا با لنز ۱/۱.۲ اینچی، گوشی Lumia 1020 نوکیا با لنز ۱/۱.۵اینچی.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا