تقسیم سود ۶۰۲۵ ریالی برای هر سهم همراه اول

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره كل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ششمين مجمع عمومي عادي ساليانه همراه اول صبح روز سه شنبه ۳۱ فروردين ماه با حضور بيش از ۹۲.۷ درصد سهامداران در سالن خليج فارس پژوهشگاه نيرو برگزار شد. • سود ۶۰۲۵ ریالی هر سهم همراه اول براساس این گزارش، …

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره كل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ششمين مجمع عمومي عادي ساليانه همراه اول صبح روز سه شنبه ۳۱ فروردين ماه با حضور بيش از ۹۲.۷ درصد سهامداران در سالن خليج فارس پژوهشگاه نيرو برگزار شد.
• سود ۶۰۲۵ ریالی هر سهم همراه اول
براساس این گزارش، در مجمع عمومي عادي ساليانه همراه اول پس از سخنان رئيس مجمع و مديرعامل و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران؛ در خصوص تعيين اعضاي حقوقي هيأت مديره، سود تقسيمي، روزنامه هاي كثيرالانتشار چاپ آگهي، پاداش و حق جلسه هيأت مديره تصميم گيري شد.
در جلسه مذكور پس از نظر خواهي از سهامداران حاضر و سخنان تعدادي از اعضاي هيأت رئيسه، با توزیع ۹۵ درصد سود محقق شده موافقت، و براي هر سهم ۶۰۲۵ ریال سود در نظر گرفته و مقرر شد سود سهامداران حقيقي و حقوقی از ۱۵ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه واريز شود.
همچنین در ادامه این مراسم، انتخاب اعضای حقوقی هیأت مدیره و میزان پاداش و حق جلسه آن ها، و نیز روزنامه برای چاپ آگهی های مجمع، همانند سال های گذشته تصویب شد.
در پایان مراسم، مقرر شد که اعضای حقوقی هیأت مدیره، نماینده حقیقی خود را در مهلت ۱۵ روزه برای تصدی پست هیأت مدیره معرفی کنند.
• گزارش عملكرد هيأت مديره
در این مراسم، مهندس وحيد صدوقي مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران، گزارش جامعي از عملكرد سال ۹۴ شرکت به مجمع سهامداران ارائه كرد.
صدوقي ضمن تبريك سال نو و یادآوری اینکه سال ۱۳۹۵ به سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گذاري شده است، اظهار داشت: امید است که در این سال با پشتکار و خلاقیت همکاران همراه اولی، بتوانیم سهمی در تحقق این شعار ایفا کنیم.
وي افزود: خوشبختانه در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۴، براساس گزارشات ارائه شده از سوی حسابرس، همه گزارشات و اقدامات ما بدون هیچ بند خاصی، مطلوب و مورد قبول قرار گرفته و این مسأله با توجه به درآمد تقریباً ۹۰۰۰ میلیارد تومانی همراه اول در سال ۹۴ قابل توجه است.
• ضريب نفوذ ۸۰.۲ درصدي همراه اول
مديرعامل همراه اول ضمن تشريح دستاوردهاي توسعه بازار و سبد محصولات اين شركت در سال ۹۴ تأكيد كرد: از شروع فعاليت اپراتور اول تا سال ۹۴ در مجموع ۱۲۲ عنوان سرويس و در ۴ سال اخير يعني با تدوين استراتژي همراه نوين، به تنهايي ۸۸ عنوان سرويس به مشتركين عرضه شده است كه عزم جدي همراه اول را نشان مي دهد.
وي افزود: با جذب ۷ ميليون مشترك جديد در سال ۹۴، تعداد سیم کارت های واگذار شده همراه اول به ۷۷.۹ ميليون رسيد.
مدیرعامل همراه اول خاطرنشان کرد: هم اکنون همراه اول ۵۹ درصد از کل سهم بازار سیمکارت های فعال در کشور را در دست دارد.
وی تصریح کرد: عدد ۵۹ درصد مربوط به VLR است. این در حالی است که براساس آماری که از ثبت نام یارانه ها بدست آمد حدود ۸۲ درصد ثبت نام کنندگان، همراه اول را به عنوان شماره اصلی خود به آن سازمان معرفی کرده اند.
صدوقی افزود: همچنین براساس اطلاعات برنامه ورزشی ۹۰، به طور میانگین ۶۰ الی ۶۴ درصد شرکت کنندگان در این برنامه همراه اولی هستند.
مهندس صدوقی تصریح کرد: هم اکنون ضريب نفوذ همراه اول حدود ۸۰.۲ درصد است. همچنين همراه اول با ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲ كشور دنیا قرارداد رومينگ بين الملل دارد.
صدوقي ادامه داد: هم اكنون همراه اول از طريق ۱۲ روش، مشغول خدمت رساني به مشتركين خود است. که در این بین ۶ کانال به صورت غیرحضوری است. در واقع، این مسأله نشان دهنده دقت همکاران ما در ارائه سریعترین و کم هزینه ترین راه ها جهت خدمت رسانی به مشترکین است.

• ۲۰ هزار سایت باند پهن تا پایان سال
مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران با اشاره به دستاوردهاي فني و توسعه شبكه اين اپراتور گفت: در حال حاضر همراه اول دارای پوشش ۱۰۰ درصدی در شهرهای کشور، ۱۰۰ درصد در جزایر مسکونی و ۸۶.۹ درصدی در سطح روستاهای کشور است.
صدوقي افزود: همچنین در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار كيلومتر از جاده هاي اصلي، بیش از ۶.۷ هزار كيلومتر از جاده هاي ريلي، بیش از ۲۰ هزار كيلومتر از جاده هاي فرعي(بين فرمانداري) و در مجموع بيش از ۷۰ هزار كيلومتر از جاده هاي كشور تحت پوشش شبكه تلفن همراه بوده كه اين مقدار حدود ۳ برابر پوشش جاده اي ديگر اپراتورهاي تلفن همراه كشور است.
مدیرعامل همراه اول تصریح کرد: تا پایان سال ۹۴، همراه اول توانست با همت همکاران در ۴۷۰ شهر یعنی در حدود ۷۲۱۷ سایت موبایل باند پهن(۳G و ۴G) راه اندازی کند.
وی افزود: با نوسازی انجام شده در شبکه همراه اول در سال های گذشته، هم اکنون این اپراتور در بخش Core و سرویس، جوانترین شبکه موبایل کشور را دارد.
صدوقی خاطرنشان کرد: امید است تا پایان سال ۹۵ با نوسازی بخش رادیویی، جوانترین شبکه تلفن همراه کشور را داشته باشیم.
وی تأکید کرد: بناست در سال آینده با سرمایه گذاری بر روی راه اندازی سایت های موبایل باند پهن، چیزی حدود ۲۰ هزار سایت باند پهن را راه اندازی کنیم.
• رشد ۱۴۴ برابری ترافیک دیتا در اسفند ۹۴
صدوقی در ادامه با اشاره به روند افزایش ترافیک دیتا به صورت ماهانه در سال ۹۴ گفت: مقایسه آمارهای مربوط به ترافیک دیتا در شبکه همراه اول نشان می دهد که ما در اسفند ۹۴، در مقایسه با ابتدای سال ۹۲، با رشد ۱۴۴ برابری ترافیک دیتا روبرو بودیم.
وی افزود: ما در سال ۹۲ با ۸۷ ترابایت ترافیک در شبکه روبرو بودیم، در حالی که در حال حاضر با ۱۲۵۶۹ ترابایت ترافیک روبرو هستیم.
• رشد ۰.۵ درصدي EPS
همچنین در ادامه مديرعامل همراه اول از درآمد ۹۷۰۴ ميليارد توماني حاصل از سرمایه گذاری های تلفیقی گروه در سال ۹۴ خبرداد و گفت: سود خالص تلفیقی همراه اول در سال گذشته، ۲۵۵۸ ميليارد تومان بوده كه نسبت به سال گذشته، رشد را نشان مي دهد.
وی افزود: EPS همراه اول نيز نسبت به سال قبل ۰.۵ رشد داشته و به ۶۳۴۳ ریال رسيده است.
صدوقی تصریح کرد: مقایسه آمارها نشان می دهد که نرخ بازدهی سهام همراه اول در سال ۹۴، ۴۱ درصد بوده است، در حالیکه در همین سال این میزان برای کل سازمان بورس اوراق بهادار، ۲۸ درصد بوده است.
وی تصريح كرد: آمارهای مربوط به DPS نیز نشان می دهد که همراه اول در پایان سال ۹۳ در مقایسه با سال ۱۳۸۸، با رشد ۱۲۸ درصدی در این شاخص روبرو بوده است.
وي در ادامه با اشاره به پرداخت مبالغ پرداختي به دولت طي سال هاي گذشته اظهار داشت: همراه اول در سال ۱۳۹۴ بيش از ۵۱۶۵ ميليارد تومان به دولت پرداخت كرده است كه نسبت به سال ۸۸ (سال واگذاري به بخش خصوصي) رشد ۴۷۴ درصدي را نشان مي دهد.
• رتبه ۱۵ شفافیت و اطلاع رسانی در بورس
مدیرعامل همراه اول با اشاره به رتبه همراه اول در بورس از نظر شفافیت، اظهار داشت: همراه اول توانست از نظر «شفافیت اطلاع رسانی» در سال ۹۴ ، با کسب ۹۸ امتیاز در میان ۲۹۸ شرکت بورسی، رتبه ۱۵را کسب کند.
• جايگاه نخست همراه اول در خاورميانه
صدوقي ضمن برشمردن دستاوردها و افتخارات همراه اول در سال ۹۴ به جايگاه اين اپراتور در صنعت تلفن همراه اشاره كرد و گفت: همراه اول از نظر تعداد مشترك در كشور و خاورميانه اول، در آسياي جنوبي(در بين ۱۵۸ اپراتور) هفتم و در دنيا(در بين ۱۰۰۳ اپراتور) ۲۴ است.
همچنین وي با بيان اينكه طبق رتبه بندي ۱۰۰ شركت برتر كشور (IMI-100) که در سال ۹۴ توسط سازمان مديريت صنعتي انجام گرفته است، افزود: همراه اول تنها اپراتور تلفن همراه كشور در ميان ۱۰ شركت برتر از نظر ارزش بازار(رتبه ۲)، بیشترین سودآوری(رتبه ۵) و ارزش افزوده اقتصادي(رتبه ۱۰) بوده است.
صدوقی خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ همراه اول موفق به کسب ۲۳ عنوان و افتخار از جمله «رتبه نخست اپراتوري درجشنواره فاوا براي دومين سال پياپي »، «دریافت گواهينامه ملي حمایت ازحقوق مصرف کنندگان»، «دریافت تندیس دیموند از هشتمين کنفرانس مدیریت نظام توزیع و پخش کشور»، «دریافت تندیس زرین سرآمدي روابط عمومي»، «دریافت نشان ویژه روابط عمومي آنلاین ایران» و … شده است.
مدیرعامل همراه اول ضمن اشاره به چشم انداز این شرکت در سال های آتی، اظهار داشت: در راستای تداوم برنامه تبدیل همراه اول به محبوبترین شرکت ایرانی در سال آتی، ۱۶ اولویت و ۱۸۳ پروژه تعریف شده که انشاا… با انجام آن ها گام های موثرتری در این زمینه بر خواهیم داشت.
وی افزود: در امتداد این برنامه، هم اکنون برنامه ای ۵ ساله با همکاری یک شرکت خارجی در حال تدوین است، که امید است با نهایی کردن آن بتوانیم گام های خود را موثرتر و محکم تر کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا