ارتقای سخت افزاری تازه ترین کنسول بازی سونی

موبنا – به گزارش گیم اسپات، این کنسول جدید که فعلا اسم کد نئو برایش درنظر گرفته شده سرعت پردازش بیشتری دارد و در آن از کارت گرافیک قدرتمندتری نیز استفاده شده است. حافظه PS4.5 هم سریعتر از مدل قبلی است، البته حافظه مورد استفاده در PS4.5 با کنسول قبلی سونی مشابه است. با توجه …

موبنا – به گزارش گیم اسپات، این کنسول جدید که فعلا اسم کد نئو برایش درنظر گرفته شده سرعت پردازش بیشتری دارد و در آن از کارت گرافیک قدرتمندتری نیز استفاده شده است. حافظه PS4.5 هم سریعتر از مدل قبلی است، البته حافظه مورد استفاده در PS4.5 با کنسول قبلی سونی مشابه است.

با توجه به تغییرات اعمال شده سونی باید بازی های خود را در دو حالت طراحی و روانه بازار کند، یکی حالت عادی و برای اجرا بر روی کنسول های PS4 و دیگری حالت ارتقا یافته و برای اجرا بر روی کنسول PS4.5. در حالت دوم با توجه به ارتقای سخت افزاری هم پرش تصویر در زمان نمایش بازی های پرتحرک کاهش می یابد و هم مشاهده تصاویر بازی ها با دقت ۴K امکان پذیر می شود.

قرار است بازی های کنسول جدید شرکت سونی اوایل پاییز روانه بازار شوند. البته خود سونی هنوز در این زمینه اظهارنظر نکرده است. مشخصات فنی دو کنسول سونی در مقایسه با یکدیگر به شرح زیر است:

CPU در PS4:

۸ Jaguar Cores at 1.6 GHz

CPU در Neo:

۸ Jaguar Cores at 2.1 GHz

GPU در PS4:

AMD GCN, 18 CUs at 800 MHz

GPU در NEO:

Improved AMD GCN, 36 CUs at 911 MHz

حافظه در PS4:

۸ GB GDDR5, 176 GB/s

حافظه در NEO:

۸ GB GDDR5, 218 GB/s

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا