ظریف: برجام موانع و مقررات آمریکا در قبال ایران را رفع کرده است

موبنا – محمد جواد ظریف وزیرخارجه كشورمان گفت : در حاشیه اجلاس های سازمان ملل در نیویورك در دیدار با جان كری ، اجرای جدی برجام از سوی واشنگتن و جلوگیری از مداخلات آمریكا در ممانعت از ارتباطات موسسات بانكی و مالی سایر كشورها با ایران را دنبال می كنیم. محمد جواد ظریف روز دوشنبه …

موبنا – محمد جواد ظریف وزیرخارجه كشورمان گفت : در حاشیه اجلاس های سازمان ملل در نیویورك در دیدار با جان كری ، اجرای جدی برجام از سوی واشنگتن و جلوگیری از مداخلات آمریكا در ممانعت از ارتباطات موسسات بانكی و مالی سایر كشورها با ایران را دنبال می كنیم.

محمد جواد ظریف روز دوشنبه در بدو ورود به نیویورك در جمع خبرنگاران، شركت در دو اجلاس اهداف توسعه پایدار ،امضای تعهدات كنوانسیون تغییرات آب و هوایی كه در پاریس انجام شد و همچنین دیدارهای دوجانبه با سران دیگر كشورها را از اهداف سفر و برنامه های خود و هیات همراه به امریكا ذكر كرد.

ظریف خاطرنشان كرد، تعهدات اعلام شده از سوی ایران در كنوانسیون تغییرات آب و هوایی با تصویب دولت به امضا خواهد رسید.

وی همچنین اجلاس اهداف توسعه پایدار ۲۰۳۰ را حول محور معرفی برنامه های كشورها و توقعات آنها از جامعه بین الملل عنوان كرد.

وزیر خارجه كشورمان ادامه داد ، این سفر فرصت خوبی برای جلوگیری از اجرای طرح ها و اقدامات گروه های معاند ایران در فضاسازی های پسا برجام كه با هدف ایران هراسی در جریان است، از طریق مصاحبه ها و نشست ها با مجامع فكری و آكادمیك آمریكا است .

ظریف اذعان داشت، با توجه به ضرورت پیگیری اجرای جدی برجام توسط آمریكا روز سه شنبه نشست دوجانبه ای با جان كری وزیر خارجه آمریكا خواهیم داشت.

وزیر خارجه كشورمان با بیان این كه با وجود این كه منعی در ارتباطات سالم اقتصادی با آمریكا از سوی ایران وجود ندارد و ما نیز به دنبال ارتباطات اقتصادی با آمریكا نبوده ایم، اظهار كرد، آمریكایی ها در مصوبات كنگره مشكلاتی دارند كه برجام بدنبال تغییر این مصوبات نبود بلكه برجام بدنبال عدم مداخله آمریكا در ارتباطات ایران با سایر كشورها بود.

ظریف خاطرنشان كرد، پیگیری های روزهای اخیر ولی الله سیف، رییس بانك مركزی و اینجانب و پس از آن همكارانمان در جلسه كمسیون مشترك كه روز جمعه در وین برگزار خواهد شد، همه با هدف جلوگیری از مداخلات آمریكا از طرق قوانین قبلی خود در ممانعت از ارتباطات موسسات بانكی و مالی سایر كشورها با ایران است.

وی گفت، آمریكا در سال های گذشته مجموعه ای موانع و مقرراتی برای ایران ایجاد كرده بود كه این موانع و مقررات با وجود برجام از نظر قانونی رفع شده است.

رئیس دستگاه دپیلماسی ایران ادامه داد، در این مرحله نوبت به اطمینان سازی به موسساتی است كه در گذشته به علت وجود این موانع در ارتباطاتشان با ایران خسارت دیده اند كه باید به همه آنها این اطمینان داده شود در آینده از این ارتباطات خسارت نخواهند دید.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا