رضا کیانیان سفیر محیط زیست شد

موبنا – رضا کیانیان سفیر محیط زیست پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز شد. رضا کیانیان بازیگر سینما که پیش از این بارها در فعالیت‌های محیط زیستی شرکت داشته و به مشکلات حفاظت از محیط زیست ایران واکنش نشان داده است، به عنوان سفیر محیط زیست به جشنواره فیلم سبز پیوست. رضا کیانیان متولد سال ۱۳۳۰ …

موبنا – رضا کیانیان سفیر محیط زیست پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز شد.

رضا کیانیان بازیگر سینما که پیش از این بارها در فعالیت‌های محیط زیستی شرکت داشته و به مشکلات حفاظت از محیط زیست ایران واکنش نشان داده است، به عنوان سفیر محیط زیست به جشنواره فیلم سبز پیوست.

رضا کیانیان متولد سال ۱۳۳۰ در تهران، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، نویسنده، طراح و عکاس، فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. کیانیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با حضور در فیلم «تمام وسوسه‌های زمین» ساخته حمید سمندریان آغاز کرد. اما بازی در «کیمیا» ساخته احمدرضا درویش در شناخته شدن او سهمی بزرگ داشت.

کیانیان برای بازی در فیلم «آژانس شیشه‌ای» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل و برای بازی در «خانه ای روی آب» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

او برای بازی در این فیلم تندیس خانه سینما را هم به دست آورد. این‌ها بخشی از جوایزی است که کیانیان در طی سال‌های فعالیتش در سینما دریافت کرده است. فعالیت های او در حوزه نویسندگی، عکاسی و هنرهای تجسمی در این سال‌ها با اقبال مواجه شده است.

پنجمین جشنواره بین الملی فیلم سبز ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در تهران (سینما فلسطین و مرکز فرهنگی هنری صبا) و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا