داوری: ریاست‌جمهوری برای احمدی‌نژاد فضیلت نیست/ احمدی‌نژاد سبد رای ۶۰ درصدی دارد

موبنا – عبدالرضا داوری معتقد است که هرچقد به پایان سال ۹۵ نزدیک می‌شویم ابعاد استقبال از احمدی نژاد برای حضورش در انتخابات نیز بیشتر می‌شود. عبدالرضا داوری مشاور وزیر کشور در دولت دهم در خصوص سخنان اخیر بخایش‌اردستانی مبنی بر حضور احمدی نژاد در انتخابات ۹۶، گفت:آقای اردستانی در آنجا که گفتند در دیدار …

موبنا – عبدالرضا داوری معتقد است که هرچقد به پایان سال ۹۵ نزدیک می‌شویم ابعاد استقبال از احمدی نژاد برای حضورش در انتخابات نیز بیشتر می‌شود.

عبدالرضا داوری مشاور وزیر کشور در دولت دهم در خصوص سخنان اخیر بخایش‌اردستانی مبنی بر حضور احمدی نژاد در انتخابات ۹۶، گفت:آقای اردستانی در آنجا که گفتند در دیدار نوروزی با آقای احمدی نژاد مباحث سیاسی مطرح نشده است بسیار درست است، اما اینکه گفته‌اند آقای احمدی نژاد حتما برای انتخابات سال ۹۶ می‌آیند حدس و موضع ایشان است و من نمی‌توانم موضع ایشان را تایید کنم!

وی همچنین ادامه داد: تا آنجایی که من اطلاع دارم ، فعلا احمدی‌نژاد هیچ برنامه‌ای برای انتخابات آینده یا حضور و سیاست گذاری در سال ۹۶ را ندارند؛ باید دید آقای اردستانی چه شواهدی را دیده‌اند که چنین حرفی زده‌اند زیرا ما چنین شواهدی را در عملکرد احمدی‌نژاد نمی‌بینیم.

مدیرمسئول سابق روزنامه شهروند با بیان اینکه دغدغه اصلی دکتراحمدی‌نژاد تحریف خط امام (ره) و گفتمان انقلاب است،خاطرنشان کرد: ایشان همه هم و غم خود و اطرافیانشان بر تببین مواضع خط امام قرار داده‌اند. اگر ایشان روزی تصمیم بگیرند که به صحنه انتخابات بازگردند طبیعتا با توجه به سوابق و عملکرد ایشان مشکل خاصی در تایید صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان نمی‌بینم، مهم این است که ایشان فعلا برنامه برای حضور ندارند.

داوری با اشاره به اینکه برخی اصولگرایان از جمله کوهکن گفته است اصولگرایان حمایتی از احمدی‌نژاد نخواهند داشت، تصریح کرد: حمایت نکردن اصولگرایان از احمدی نژاد فضیلتی برای اصولگرایان نیست! زیرا اصولگرایان هرکجا که خودشان را از احمدی‌نژاد تفکیک کردند ، لطمه خوردند. نه فقط بحث انتخابات سال ۹۶! در واقع این اصولگرایان هستند که باید به سبد رای احمدی نژاد توجه داشته باشند.

این فعال سیاسی ادامه داد: آقای کوهکن که گفته بودند اصولگرایان در انتخابات ۹۶ حمایتی از احمدی‌نژاد نمی‌کنند ، بهتر است بدانند که در واقع اگر از شورای‌شهر دوم به بعد را بررسی کنند؛ می‌بینند هرزمان که وزنه احمدی‌نژاد در کفه جریان اصولگرا بوده آنها پیروز و هرموقع که جدا شدند شکست خوردند.

داوری افزود: این موضوع خیلی روشن است! نمی‌دانم دوستان چرا در درک چنین موضوع آشکاری ناتوان هستند.

داوری که از نزدیکان رئیس‌جمهور سابق کشورمان محسوب می‌شود، با تاکید براینکه احمدی نژاد یک پایگاه اجتماع بسیار قوی و یک سبد رای ۶۰ درصدی را دارا هستند؛خاطرنشان کرد: در همه نظرسنجی‌ها اقبال به شخص احمدی نژاد ۶۰ درصد است. ایشان اگر در هر رقابتی شرکت داشته باشند رای‌شان اگر افزایش پیدا نکند در کف ۶۰ درصدی باقی می‌ماند.

وی همچنین ادامه داد: همه جریان‌های سیاسی و نیروهای انقلاب از ظرفیت آرا احمدی‌نژاد اطلاع دارند ؛ و درصدد هستند تا از این سبد رای استفاده کنند. نمونه کوچک این استقبال را می‌توان در سفر اخیر احمدی نژاد به آمل مشاهد کرد؛ در شهر کوچکی مانند آمل حدود ۲۰ هزار نفر به استقبال ایشان آمدند! که با سفر همه مقامات دولتی متفاوت بوده است. البته شعارهای که داده شد نیز نشان دهنده یک اقبال عمومی به حضور ایشان وجود دارد.

مدیرمسئول سابق روزنامه شهروند با بیان اینکه رئیس‌جمهور شدن دوباره برای احمدی‌نژاد فضیلتی ندارد! تصریح کرد: ایشان دو دوره رئیس‌جمهور بودند و بالاترین رای را در تاریخ انتخابات یران در سال ۸۸ کسب کردند. ایشان به طور شخصی علاقه‌مندی به حضور مجدد ندارند اما تصور می‌کنم تداوم این استقبال مردم از ایشان بر اراده ایشان اثر می‌گذارد و امکان تغییر نظرشان نیز وجود دارد!

 منبع: نامه نیوز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا