به بهانه پاسخ تحسین‌برانگیز ظریف به خبرنگار خارجی/ ظریف و دولت را آنطور که هستند به مردم نشان دهید

موبنا – خدیجه غبیشاوی: این روزها ویدئویی از پرسش و پاسخ یک خبرنگار خارجی با وزیر خارجه کشورمان در فضای مجازی و رسانه ها با عنوان «پاسخ تحسین برانگیز ظریف به خبرنگار خارجی» دست به دست می شود، فیلم کوتاهی که با بلند شدن ظریف از جای خود برای پاسخگویی به خبرنگار ژاپنی توجهات را …

موبنا – خدیجه غبیشاوی: این روزها ویدئویی از پرسش و پاسخ یک خبرنگار خارجی با وزیر خارجه کشورمان در فضای مجازی و رسانه ها با عنوان «پاسخ تحسین برانگیز ظریف به خبرنگار خارجی» دست به دست می شود، فیلم کوتاهی که با بلند شدن ظریف از جای خود برای پاسخگویی به خبرنگار ژاپنی توجهات را به خود جلب می کند و با جمله پایانی اطمینان دارم کسی جرات حمله به ایران را ندارد و تشویق مکرر حاضران غرروی وصف ناپذیر را در نگاه بیننده ایجاد می کند.

شاید اغلب کسانی که کمتر در جریان متن سخنرانی ها و اظهارات وزیر خارجه کشورمان هستند با دیدن این فیلم و شنیدن سخنان و مواضع ظریف تعجب کرده باشند و این سوال برایشان به وجود آمده باشد که چرا آنچه که از زبان شخص وزیر خارجه می شنوند با آنچه که در رسانه ها و از زبان برخی از مسئولان در باب مواضع دولت و وزیر خارجه گفته می شود تفاوتی این چنین فاحش دارد؟

پاسخ البته روشن است، در شرایطی که رسانه ملی عمده برنامه های خبری خود را به پخش اخبار و اظهارات مربوط به منتقدان داخلی و خارجی برجام و ترجمه منقطع از اظهارات مقامات غربی اختصاص داده است و صندلی کارشناسان برنامه های گفت وگو محور خود را به کارشناسان منتقد برجام و دولت تقدیم کرده است، باید هم کلیپ یک پرسش و پاسخ ساده اما مهم و تاثیرگذار میان وزیر کشورمان و یک خبرنگار خارجی نه از رسانه ملی پخش شود بلکه در فضای مجازی دست به دست شود و بینندگان خود را مبهوت کند.

این در حالی است که چندی پیش برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که آخرین هفته های حضور در مجلس نهم را سپری می کنند اقدام به انتشار بیانیه ای مغرضانه کرده بودند که در آن با انتقاد از دولت آمده بود: آیا زیر سوال بردن سیاست توسعه موشکی در چنین زمانی از سوی بعضی در داخل کشور هم‌سخنی با اوباما و رژیم‌های جهان خوار غرب نیست؟ آیا این مواضع شک برانگیز همراهی با رژیم غاصب اسرائیل نیست؟ اتخاذ چنین مواضعی در جهت تضعیف ملت ایران در برابر دشمنانش جز ناآگاهی یا خیانت امر دیگری نخواهد بود.

حال آنکه میبینیم واقعیت امر چیز دیگری است و وزیر خارجه کشورمان در راستای سیاست های کلی نظام و دولت یازدهم و هم راستا با دیپلماسی فعال وزارت خارجه، در پاسخ به خبرنگار خارجی به وضوح و روشنی تاکید می کند که مردم ایران حاضر نیستند در برابر وارد شدن مقداری دلار به کشور از توان دفاعی خود دست بکشند، مردم حاضر نیستند برای اینکه تنها در نظر غرب، خوب جلوه کنند از قدرت نظامی خود که تنها برای دفاع از مردم است دست بکشند، قدرتی که به گفته ظریف اگر در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی در اختیار مردم ایران بود هیچ گاه صدام جرات حمله به مردم ایران را نداشت. قدرتی که اکنون در اختیار مردم ایران است تا با استفاده از آن تنها از خود تنها دفاع کند، هرچند ظریف و ما اطمینان داریم کسی جرات حمله به ایران را ندارد.

عملکرد برخی از رسانه ها که به ظن بسیاری از مردم تمام هم و غم خود را در جهت تمایلات حزبی و جناحی عده ای قرار داده است و مقامات وشخصیت هایی همچون برخی از نمایندگان مجلس که با بازماندن از مجلس آینده همچنان تلاش می کنند به مسیر مخالفت ها و سنگ اندازی های خود ادامه دهند، تنها بیانگر یک موضوع است آن هم عمیق تر شدن بی اعتمادی در میان مردم طبقات مختلف جامعه. بی اعتمادی که خیلی زود جای پای فضای مجازی را در زندگی مردم پررنگ تر خواهد کرد و صدالبته آقایان را از اهداف خود دورتر.

 منبع: نامه نیوز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا