توکلی: ارائه برنامه ششم توسعه وظیفه دولت است نه مجلس

موبنا – نماینده مردم تهران در مجلس ارائه برنامه ششم توسعه را طبق قانون اساسی وظیفه دولت دانست. احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان، در اخطار قانون اساسی نسبت به اصول ۴۳،‌۴۴ و ۱۲۶ این قانون اخطار داد و گفت: امروز یک پیامکی برای بنده به عنوان …

موبنا – نماینده مردم تهران در مجلس ارائه برنامه ششم توسعه را طبق قانون اساسی وظیفه دولت دانست.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان، در اخطار قانون اساسی نسبت به اصول ۴۳،‌۴۴ و ۱۲۶ این قانون اخطار داد و گفت: امروز یک پیامکی برای بنده به عنوان عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه آمد مبنی بر اینکه نشست‌های این کمیسیون از روز چهارشنبه برگزار می‌شود و مجلس در هفته آینده نیز جلسه دارد.

وی افزود: بر اساس اصول ۴۳، ۴۴ و ۱۲۶ قانون اساسی و تفسیر شورای نگهبان از اصل ۱۲۶ قانون اساسی، تقدیم برنامه‌های توسعه وظیفه دولت است و طبق آیین‌نامه داخلی مجلس دولت باید لایحه برنامه را به مجلس ارائه کند، اما دولت لایحه احکام مورد نیاز برنامه ششم را تقدیم کرده است.

توکلی تصریح کرد: بنده در جلسه عرض کردم این کار قانونی نیست و شما به عنوان مجلس نمی‌توانید احکام مورد نیاز برنامه را به برنامه ششم تبدیل کنید،‌ این وظیفه مجلس نیست و مناسبات قوا را خراب می‌کند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور معتقد است که دولت نباید لایحه برنامه را به مجلس ارائه دهد، گفت: البته آقای روحانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز این موضوع را مطرح کرده است اگر دولت چنین نظری را داشت باید از شورای نگهبان استفسار می‌کرد.

وی اضافه کرد: من با رئیس و اکثر اعضای هیئت رئیسه مجلس صحبت کرده‌ام. آنها قبول دارند که این برنامه نیست، وقتی برنامه نباشد و ما کمیسیون تلفیق را تشکیل دهیم این مسئله خلاف آیین‌نامه است.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به اخطار توکلی ضمن وارد ندانستن این اخطار، گفت: بنده این اخطار را وارد نمی‌دانم به دلیل اینکه ما در جلساتی که برای بررسی برنامه ششم برگزار شد، دولت محترم نیز در این جلسات حضور داشت و با اصلاح عنوان مخالفتی نداشتند و گفتند که این لایحه را به عنوان احکام برنامه ارائه کردیم اما اگر می‌خواهید عنوان برنامه ششم را اصلاح کنیم و برخی از مفادی که در اسناد پیوست آورده‌ایم به عنوان متن برنامه داشته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما هم همکاری می‌کنیم تا یک حرکت مشترک از سوی دولت و مجلس داشته باشیم.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا