آغاز نبرد حیثیتی باعربستان در لیگ قهرمانان

موبنا – هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا امروز آغاز می شود.هفته ای که بالاخره تیم های ایرانی و عربستانی در آن رو در روی هم قرار می گیرند . هفته ای که فوتبال با حکم های کنفدراسیون فوتبال آسیا رنگ سیاسی به خودش می گیرد و البته حساس می شود. نبرد تیم های ایرانی و …

موبنا – هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا امروز آغاز می شود.هفته ای که بالاخره تیم های ایرانی و عربستانی در آن رو در روی هم قرار می گیرند . هفته ای که فوتبال با حکم های کنفدراسیون فوتبال آسیا رنگ سیاسی به خودش می گیرد و البته حساس می شود.

نبرد تیم های ایرانی و عربستانی سرانجام فرا رسید.لیگ قهرمانان آسیا در این فصل تحت تاثیر مناقشه ایران و عربستان قرار گرفت. پس از بهانه جویی های باشگاه های سعودی و جوسازی فدراسیون فوتبال عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا ابتدا دیدارهای تیم های ایرانی با عربستانی را عقب انداخت، سپس اعلام کرد این تیم ها باید در زمین بی طرف میزبان رقیب شان باشند.

تصمیمی با رنگ و بوی سیاسی که با اعتراض فوتبال دوستان ایرانی رو به رو شد.به هر ترتیب مقرر شده عمان به عنوان زمین تیم های ایرانی، و امارات و قطر به عنوان زمین تیم های عربستانی در نظر گرفته شود.

اتفاقات اخیر و مسائلی که در ماه های اخیر بین ایران و عربستان رخ داده حالا حساسیت دیدارهای ایرانی-عربستانی را بیشتر از قبل کرده است.

از فردا نبردهای نمایندگان دو کشور آغاز می شود. در اولین گام فردا تراکتورسازی به مصاف الهلال می رود، ذوب آهن و سپاهان هم چهارشنبه رودرروی نمایندگان عربستان قرار می گیرند. این سه تیم ایرانی با انگیزه فراوان پای به این دیدارهای مهم می گذارند. ضمن اینکه تراکتورسازی و ذوب آهن با نتیجه گرفتن مقابل رقبای عربستانی خود می توانند صعودشان به دور بعد را مسجل کنند.

سه شنبه سی و یکم فروردین ۱۳۹۵

هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا / گروه C

الهلال عربستان – تراکتورسازي ایران

ساعت ۲۰:۰۵ ، ورزشگاه جاسم بن ثانی دوحه

تراکتورسازی در حال پشت سر گذاشتن بهترین فصل خود در آسیا است. این تیم با کسب سه برد در هر چهار بازی هم اکنون در صدر جدول قرار دارد. تراکتورسازی در دوئل ها خود با تیم قدرتمند الهلال تنها به یک امتیاز نیاز دارد تا برای اولین بار از گروه خود در لیگ قهرمانان صعود کند.

در دو دوئل تراکتورسازی-الهلال ابتدا فردا الهلال در دوحه میزبان تراکتورسازی است. الهلال هم در بازی های قبلی خوب کار کرده و ۸ امتیازی است. اگر اتفاق خاصی نیفتد در آخر هر دو تیم صعود خواهند کرد، با این حال با توجه به اتفاقات اخیر اگر تراکتورسازی بتواند مچ الهلال را بخواباند دست به کار بزرگی زده است.

تراکتورسازی در ماه های اخیر در شرایط مطلوبی قرار داشته است، در لیگ مدعی است و در آسیا هم در آستانه صعود قرار دارد. امیر قلعه نویی اگر بتواند در همین بازی فردا تکلیف صعود تراکتور را یکسره کند با تمرکز و آرامش بیشتری در چند دیدار باقیمانده فصل تیمش را هدایت خواهد کرد. الهلال همیشه رقیبی سرسخت برای تیم های ایرانی بوده است.

این تیم هم اکنون در لیگ عربستان دوم است. الهلال در این فصل یک سرمربی یونانی دارد و از سه بازیکن درجه یک برزیلی بهره می برد. البته به نظر می رسد یکی از این سه بازیکن بزریلی این تیم به نام آلمیدا فردا مصدوم است و بازی نمی کند.

جایگاه در جدول: الهلال با ۸ امتیاز دو، تراکتورسازی با ۹ امتیاز اول.

جایگاه در لیگ داخلی: الهلال؛ دوم ، تراکتورسازی؛ چهارم.

 منبع: نود 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا