گوپرو از پلتفرم آنلاین دوربین‌ های واقعیت مجازی رونمایی کرد

موبنا – برای ایجاد رقابت بیشتر در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بازار در حال رشد واقعیت مجازی، حالا شرکت GoPro در جدیدترین برنامه خود قصد دارد تا از فیلم‌سازان و طرفداران این حوزه پشتیبانی کند. در هفته جاری و در رویداد انجمن ملی تولیدکنندگان که در لاس‌وگاس برگزار شده، این کمپانی از دوربین‌های جدید واقعیت …

موبنا – برای ایجاد رقابت بیشتر در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بازار در حال رشد واقعیت مجازی، حالا شرکت GoPro در جدیدترین برنامه خود قصد دارد تا از فیلم‌سازان و طرفداران این حوزه پشتیبانی کند.

در هفته جاری و در رویداد انجمن ملی تولیدکنندگان که در لاس‌وگاس برگزار شده، این کمپانی از دوربین‌های جدید واقعیت مجازی خود و نیز پلتفرم واقعیت مجازی‌اش که به منظور اشتراک‌گذاری این نوع فیلم‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت،‌ رونمایی کرد.

گوپرو در ابتدا دوربین جدید Omni VR را معرفی کرد که شامل ۶ دوربین همگام‌سازی شده است که این شرکت آن را آرایه‌های کروی نام نهاده است که البته بیشتر به مکعب مربع لبه گرد شباهت دارد تا یک حجم کروی شکل.

شش دوربین از نوع Hero4 به همراه پایه آلومینیومی باعث شده تا وزن نهایی این محصول کم شود و آن را برای ثبت لحظات اکشن مناسب سازد. این دستگاه با قیمت ۴۹۹۹ دلار به دست مشتریان خواهد رسید و قابلیت ثبت ویدیوهای ۸K را نیز دارد.

gopro new vr camera

شرکت مذکور همچنین از GoPro VR رونمایی کرده که ترکیبی از وب‌سایت و اپلیکیشن رایگان این پلفترم برای سیستم‌عامل‌های iOS و Android است. پلتفرم یاد شده به منظور نمایش دادن محتوای واقعیت مجازی از سراسر جهان ایجاد شده و هدف آن به اشتراک گذاری این نوع ویدیو‌ها است.

همزمان با معرفی این پلتفرم، GoPro نمونه‌های خیره کننده‌ای از ویدیوهای واقعیت افزوده را در آن قرار داده است. این فیلم‌های پیش‌نمایش در یوتیوب نیز به صورت کامل و تعاملی به شما اجازه می‌دهند تا در تمامی جهت‌ها بتوانید آن‌ها را مشاهده کنید.

اما برخلاف افزایش محتوای واقعیت مجازی در پلتفرم‌ یاد شده، پلتفرم‌های دیگری مانند Mike VR از سامسونگ نیز نتوانسته‌اند هنوز هم آنطور که باید و شاید هیجان و جذابیت زیادی را در این حوزه برای علاقمندان ایجاد کنند.

در هر صورت تمرکز گوپرو در این بخش بر ثبت فعالیت‌هایی است که در محیط بیرونی انجام می‌شوند که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به حرکات نمایشی ورزشی اسکیت‌بردها و … اشاره کرد. البته این اقدام فقط یکی از کارهایی است که برای افزایش جذابیت و استفاده از فناوری واقعیت مجازی محسوب می‌شود.

گوپرو از پلتفرم آنلاین دوربین‌ های واقعیت مجازی رونمایی کرد

اواخر سال میلادی گذشته، شرکت گوپرو در سکوت خبری کامل محصول سطح بالای واقعیت مجازی خود به نام GoPro Odyssey را نیز معرفی کرده که مجهز به ۱۶ دوربین بود که به صورت دایره‌ای به یکدیگر متصل بودند. این محصول نیز ۱۵۰۰۰ دلار قیمت داشت.

 منبع: زومیت |نویسنده: مجتبی بوالحسنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا