احتمال جریمه ۷.۴۵ میلیارد دلاری گوگل به دلیل نصب اپ های خود روی گوشی های اندرویدی

موبنا – کمیسیون اروپا عملکرد گوگل را زیر نظر دارد تا با بررسی قرارداد این شرکت با کمپانی‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند و اپراتورها، درباره‌ی اصرار گوگل روی نصب اپلیکیشن‌هایی مانند جیمیل، کروم، درایو و سایر اپ‌های گوگل، مشخص کند که آیا این کار مانع از پیشرفت منصفانه‌ی اپ‌های مشابه شده است یا خیر. سال گذشته …

موبنا – کمیسیون اروپا عملکرد گوگل را زیر نظر دارد تا با بررسی قرارداد این شرکت با کمپانی‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند و اپراتورها، درباره‌ی اصرار گوگل روی نصب اپلیکیشن‌هایی مانند جیمیل، کروم، درایو و سایر اپ‌های گوگل، مشخص کند که آیا این کار مانع از پیشرفت منصفانه‌ی اپ‌های مشابه شده است یا خیر.

سال گذشته نیز گوگل از سوی کمیسیون اروپا متهم شده بود که در نتایج جستجوی نمایش داده شده دخالت کرده و فروشگاه‌های مدنظر خود را بالاتر از سایر فروشگاه‌ها به نمایش می‌گذارد. البته کمیسیون اروپا تنها قصد دارد تا با بررسی بخش‌های مختلف عملکرد شرکت‌هایی مانند گوگل مطمئن شود که همه چیز در چهارچوب قاونی خود حرکت می‌کند.

نتیجه‌ی این بازرسی مشخص خواهد کرد که آیا گوگل محکوم به رفتاری غیراخلاقی در رقابت خواهد شد یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد کمیسیون اروپا می‌تواند تا ۱۰ درصد درآمد سالانه‌ی گوگل را به عنوان جریمه در نظر بگیرد. ۱۰ درصد درآمد حاصل از فروش گوگل رقم قابل توجه و بزرگ ۷.۴۵ میلیارد دلار است که حتی برای شرکتی مثل گوگل نیز زیانی بسیار عظیم خواهد بود.

 منبع: زومیت |نویسنده: میعاد بافراست 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا