پیامکهای تبلیغاتی اپراتورهای موبایل قطع می شود

موبنا – معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه پیامکهای تبلیغاتی اپراتورها نیز جز پیامکهای تبلیغاتی محسوب می شود و باید حذف شود گفت: تا پیش از این تبلیغاتی که از سوی اپراتورها به مشترک ارسال می شد، در دسته پیامکهای اسپم قرار نمی گرفت اما در این طرح …

موبنا – معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه پیامکهای تبلیغاتی اپراتورها نیز جز پیامکهای تبلیغاتی محسوب می شود و باید حذف شود گفت: تا پیش از این تبلیغاتی که از سوی اپراتورها به مشترک ارسال می شد، در دسته پیامکهای اسپم قرار نمی گرفت اما در این طرح جدید، اپراتور را ملزم کردیم در صورت درخواست کاربر برای حذف پیامک های تبلیغاتی، پیامکهای خودشان را نیز باید قطع کنند.
عباسی شاهکوه با اشاره به اختلالاتی که در آغاز اجرای این طرح، بر روی شبکه اپراتورهای موبایل دیده می شود تاکید کرد: در ساعات اولیه اجرای این طرح، به دلیل افزایش بار ترافیکی مشکلاتی در نحوه اجرای آن پیش آمد که با افزایش سرور از سوی اپراتورها، هم اکنون مشکل تا حدی برطرف شده است. اما به طور قطع به چند روز زمان نیاز داریم تا این سرویس پایدار شود.
وی اضافه کرد: این طرح به تدریج در حال تکمیل شدن است و در این مرحله موفق شده ایم که یک چارچوب یکسان را برای هماهنگی و مقررات گذاری در حوزه ساماندهی پیامکهای انبوه اجرایی کنیم. به تدریج نقاط ضعف این سیستم اصلاح و برطرف می شود. ممکن است در چند روز نخست این طرح، با اختلالاتی همراه باشد اما به مرور تکمیل می شود.
معاون رگولاتوری با تاکید بر یکسان سازی نحوه درخواست مشترکان برای قطع سرویس های پیامکی، افزود: این سرویس با نظارت کامل و مستقیم رگولاتوری انجام می شود و به زودی قابلیتهای دیگری مانند آمارگیری و نظرسنجی را نیز به این سامانه اضافه خواهیم کرد تا در صورت نارضایتی کاربران، موضوع به صورت مستقیم پیگیری شود.
معاون رگولاتوری با تاکید براینکه در این طرح قصدمان این نیست که تمامی پیامکهای انبوه به صورت یکجا قطع شود گفت: قصد براین است که این امکان برای مشترک فراهم شود که بتواند از روی لیست، سرویس پیامکی خود را انتخاب کند و از روش فعالسازی و غیرفعالسازی آن آگاه باشد تا در صورت تمایل، تمامی سرویس ها و یا یک یا چند سرویس پیامکی را بتواند حذف کند. این روشها هم اکنون بر روی سامانه ۸۰۰ فراهم شده و اپراتورها ملزم به ارائه این خدمت هستند.
وی با اشاره به اینکه پس از درخواست مشترک، اپراتور ملزم است که ظرف ۲۴ ساعت تمامی سرویس های پیامک تبلیغاتی مشترک را لغو کند، خاطرنشان کرد: پیامکهای ارسالی از بانکها که مربوط به اطلاعات موجود در حساب بانکی افراد است و پیامکهایی که با مضمون اطلاع از تراکنش صورت گرفته برای مشترک ارسال می‌شود، مشمول این طرح نمی شود و با ارسال این کد، قطع نخواهد شد.
عباسی شاهکوه با تاکید براینکه پیامکهای واریز و برداشت از حساب و خرید، در دسته پیامکهای ارزش افزوده و تبلیغاتی قرار نمی گیرد و به عنوان پیامکهای تراکنشی است گفت: به اپراتورها الزام کردیم که در این زمینه نباید اختلالی در سرویس مشترکان ایجاد شود و در هیچ شرایطی نباید این پیامکها قطع شود. اما باید توجه داشت که پیامکهای اطلاع رسانی بانک، در صورتیکه تبلیغاتی باشد، در دسته پیامکهای تبلیغاتی قرار می گیرد و در صورت درخواست مشترک، لغو خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا