انفجار دو بمب صوتي قوي در استانبول

موبنا – دو بمب صوتي قوي صبح امروز (دوشنبه ) در پشت ساختمان حزب حاكم تركيه در استانبول منفجر شده و باعث وحشت شهروندان اين منطقه شد . به گزارش رسانه هاي تركيه ٬ اين انفجارها بامداد دوشنبه در منطقه ‘ سوتلوجه’ در پشت ساختمان مركزي حزب حاكم ‘عدالت و توسعه’ رخ داد و صداي …

موبنا – دو بمب صوتي قوي صبح امروز (دوشنبه ) در پشت ساختمان حزب حاكم تركيه در استانبول منفجر شده و باعث وحشت شهروندان اين منطقه شد .

به گزارش رسانه هاي تركيه ٬ اين انفجارها بامداد دوشنبه در منطقه ‘ سوتلوجه’ در پشت ساختمان مركزي حزب حاكم ‘عدالت و توسعه’ رخ داد و صداي مهيب آن در خيابانهاي مجاور به گوش رسيد.

انفجار اين بمب ها تلفات جاني در برنداشت .

نيروهاي پليس پس از اين افنجارها به سرعت به محل انفجار آمدند و يك جوان ۱۵ ساله در اين ارتباط بازداشت شد.

پليس استانبول براي دستگيري ديگر عاملان احتمالي حادثه و جلوگيري از حوادث مشابه ٬ در سراسر شهر پست هاي ايست بازرسي ايجاد كرده است.

افراد ناشناس٬ بامداد روز گذشته پنج خودرو شخصي را در منطقه ايوب استانبول به آتش كشيدند.
در طول يك ماه گذشته بيش از ۵۰ خودروي شخصي در استانبول به آتش كشيده شده است.

در سال هاي گذشته نيز در مقاطعي كه درگيريهاي مسلحانه ميان نظاميان تركيه با عناصر «پ.ك.ك» تشديد شده بود ٬ صدها خودرو به طور مشكوكي توسط افراد ناشناس در استانبول به آتش كشيده شد.

مناطق كردنشين شرق و جنوب شرق تركيه حدود ۹ ماه است كه شاهد درگيريهاي خونين است.
به گفته مقام هاي امنيتي تركيه ٬ در اين مدت در اثر بمباران مواضع پ.ك.ك در شمال عراق توسط جنگنده – بمب افكن هاي تركيه و در درگيري هاي داخل خاك اين كشور٬ حدود پنج هزار نفر از مخالفان كرد (اعضاي پ.ك.ك) و حدود ۴۰۰ نفر از مردم و ماموران امنيتي و انتظامي كشته شده اند.

در اين مدت به دليل ناآرامي ها، حدود ۲۵۰ هزار نفر از اهالي مناطق ياد شده از خانه و كاشانه خود كوچ كرده اند و دانش آموزان نيز در مناطق ياد شده، به دليل ناآرامي ها نمي توانند به مدرسه بروند.

 منبع: ايرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا