هوای تهران پاک است

موبنا – محمد رستگاري افزود: براساس اطلاعات رسيده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران، شاخص كيفيت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهي به ساعت هشت صبح امروز، در شرايط پاك قرار گرفته است. وي افزود: ميزان غلظت آلاينده ذرات معلق با قطر كمتر از ۲.۵ ميكرون، نسبت به روز گذشته تغيير نداشته و …

موبنا – محمد رستگاري افزود: براساس اطلاعات رسيده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران، شاخص كيفيت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهي به ساعت هشت صبح امروز، در شرايط پاك قرار گرفته است.

وي افزود: ميزان غلظت آلاينده ذرات معلق با قطر كمتر از ۲.۵ ميكرون، نسبت به روز گذشته تغيير نداشته و بر روي عدد ۳۸ در حد مجاز بوده است.

رستگاري با اشاره به اينكه ميزان غلظت آلاينده ذرات معلق با قطر كمتر از ۱۰ ميكرون در همين مدت بر روي عدد ۲۷ ثابت بوده است، گفت: آلاينده منواكسيد كربن نيز از ۲۳ به ۲۸ افزايش داشته است.

وي افزود: ايستگاه هاي تربيت مدرس، دانشگاه صنعتي شريف و شادآباد در مناطق ۶، ۲ و ۱۸ با شاخص اعداد ۶۱، ۵۳ و ۴۸ بيشترين آلاينده هاي جوي را در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان تهران داشتند.

رستگاري گفت: ايستگاه هاي اقدسيه(منطقه ۱)، گلبرگ(منطقه ۸) و شهرداري منطقه دو با شاخص اعداد ۲۳، ۲۶ و ۲۸ پاك ترين هوا را در اين مدت داشتند.

معاون نظارت و پايش اداره كل محيط زيست استان تهران افزود: با توجه به پيش بيني هواشناسي مبني بر احتمال بارش هاي پراكنده و وزش باد انتظار مي رود شاخص كيفيت هوا تا ساعات ظهر همچنان در شرايط پاك باقي بماند.

شاخص كيفيت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصي براي تعيين روزانه كيفيت هوا و ميزان ارتباط آن با سطوح سلامتي افراد است.

بر اين اساس معيار سطح اهميت بهداشتي شاخص كيفيت هوا (AQI) به ترتيب از صفر تا ۵۰ در شرايط پاك (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم ( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم براي گروه حساس(نارنجي)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسيار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرايط خطرناك (ارغواني) تعيين شده است.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا