بازیافت یک تن طلا از محصولات مستعمل اپل

موبنا – به گزارش هافینگتون پست، اپل می گوید سال گذشته با بازیافت گوشی ها، تبلت ها و دیگر اقلامی که خود تولید کرده و حالا مستعمل محسوب می شوند توانسته است بیش از یک تن طلا به دست آورد. اپل می گوید بخش اعظم این اقلام یا محصولات قدیمی فروشگاه های این شرکت هستند …

موبنا – به گزارش هافینگتون پست، اپل می گوید سال گذشته با بازیافت گوشی ها، تبلت ها و دیگر اقلامی که خود تولید کرده و حالا مستعمل محسوب می شوند توانسته است بیش از یک تن طلا به دست آورد.

اپل می گوید بخش اعظم این اقلام یا محصولات قدیمی فروشگاه های این شرکت هستند که به فروش نرفته اند یا مشتریان به هر علت آنها را برگردانده و مورد استفاده قرار نداده اند. به عنوان مثال هر گوشی آیفون حاوی تقریبا ۲۵ میلی گرم طلاست که ارزش آن تقریبا یک دلار است.
Lisa Jackson, Apple vice president for Environment, Policy and Social Initiatives, speaks during an event at Apple headquarters in Cupertino, California
اگر قیمت هر اونس طلا ۱۲۳۷ دلار باشد اپل با بازیافت محصولات قدیمی خود توانسته در سال گذشته ۴۳.۶ میلیون دلار پول به جیب بزند و نیاز به استخراج طلای بیشتر از معادن زیرزمینی را کاهش دهد. اپل می گوید از مجموع ۴۰ میلیون کیلوگرم زباله الکترونیک بازیابی شده حدود ۲۷ میلیون کیلوگرم آن قابل استفاده بوده است.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا