مشاور وزیر نفت: زنجانی در خارج طلبکار دارد

موبنا – اصغر هندی در پاسخ به این سوال که فردی به نام «باگانا» که شرکت «اونر ایر» را به زنجانی فروخته، ادعا کرده از او ۱۰۰ میلیون دلار طلب دارد اظهار کرد: این ادعا فعلاً تایید نشده زیرا زنجانی وجود چنین بدهی را قبول ندارد و ما نیز قبول نداریم. مسئول کمیته وصول مطالبات …

موبنا – اصغر هندی در پاسخ به این سوال که فردی به نام «باگانا» که شرکت «اونر ایر» را به زنجانی فروخته، ادعا کرده از او ۱۰۰ میلیون دلار طلب دارد اظهار کرد: این ادعا فعلاً تایید نشده زیرا زنجانی وجود چنین بدهی را قبول ندارد و ما نیز قبول نداریم.

مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت در خصوص ادعای وکیل بابک زنجانی مبنی بر اخذ وکالت‌نامه جدید از زنجانی و اینکه او فهرستی از اموال خود در ترکیه را برای پیگیری حقوقی به وزارت نفت داده است گفت: اتفاق جدیدی نیفتاده و اموال جدیدی معرفی نشده است.

هندی در پاسخ به این سوال که پس ماجرای اخذ وکالت‌نامه چه بوده است اظهار کرد: این همان وکالت‌نامه قبلی است با این تفاوت که وکالت نامه قبلی با واسطه اخذ شده بود اما حالا وکالت‌ بی‌واسطه از زنجانی گرفته‌ایم و در مجموع اتفاق جدیدی نیفاده و مال جدیدی معرفی نشده است.

مشاور وزیر نفت در خصوص آخرین وضعیت مزایده اموال داخل کشور زنجانی نیز گفت: یک مرحله آگهی مزایده اموال منتشر شد اما چون تعداد شرکت کننده‌ها و متقاضیان کم بود، آگهی مزایده اموال دوباره تکرار می‌شود. البته ما ترجیح می‌دهیم اموال زنجانی را به او برگردانیم و در عوض کل پول را دریافت کنیم زیرا این اموال جز دردسر چیزی ندارد.

نوشته های مشابه

هندی در پاسخ به سوال دیگر در خصوص اموال امارات زنجانی و اینکه گفته می‌شود برخلاف سایر کشورها، اموال امارات زنجانی بدون دردسر شناسایی و به وزارت نفت منتقل شده است گفت: امین اموال زنجانی در امارات یک ایرانی بود ضمن اینکه اموال زنجانی در امارات ناچیز است و به ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار هم نمی‌رسد.

مشاور وزیر نفت گفت که به تازگی یکسری طلبکار در امارات پیدا شده‌اند که ادعای طلب از زنجانی دارند.

به گفته هندی بیشتر اموال زنجانی در ترکیه و تاجیکستان است که در اختیار ما نیست.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بررسی ادعای زنجانی و م.ش دیگر متهم پرونده نفت مبنی بر داشتن طلب از شرکت فال گفت: تا کنون زنجانی در این خصوص اسناد و مدارکی در اختیار ما قرار نداده است تا پیگیری کنیم ضمن اینکه شرکت فال یک شرکت ورشکسته است اما با این حال اگر مستندات را در اختیار ما بگذارند، موضوع را پیگیری می‌کنیم.

بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی، ۲.۶ میلیارد یورو به شرکت ملی نفت ایران بدهکار است که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب پس از ۲۶ جلسه رسیدگی به این پرونده، برای زنجانی و دو متهم دیگر (م.ش و ح.ف.ه) حکم اعدام، رد مال و جزای نقدی صادر کرده است.

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا