نامه ۳ وزیر به رئیس قوه قضائیه درباره کنکور

موبنا -ابراهیم خدایی افزود: شورای سنجش و پذیرش دانشجو با حضور اعضا تشکیل جلسه داد و معاونان حقوقی سه وزارتخانه علوم، آموزش و پرورش و بهداشت نیز حضور داشتند. وی گفت: شورای سنجش و پذیرش در جهت اجرای رأی کنکوری دیوان عدالت اداری که به موضوع حذف تأثیر «قطعی» سوابق تحصیلی در کنکور اختصاص داشت، …

موبنا -ابراهیم خدایی افزود: شورای سنجش و پذیرش دانشجو با حضور اعضا تشکیل جلسه داد و معاونان حقوقی سه وزارتخانه علوم، آموزش و پرورش و بهداشت نیز حضور داشتند.

وی گفت: شورای سنجش و پذیرش در جهت اجرای رأی کنکوری دیوان عدالت اداری که به موضوع حذف تأثیر «قطعی» سوابق تحصیلی در کنکور اختصاص داشت، سه مصوبه تصویب کرد. خدایی افزود: شورا، وزارت آموزش و پرورش را موظف کرده است نمره سه سال آخر متوسطه را که به صورت نهایی و کشوری و مطابق با قانون سنجش و پذیرش است به سازمان سنجش ارسال کند.

وی افزود: مصوبه دوم این بود با توجه به اینکه کنکور سراسری خیلی مهم است و هر گونه تغییر باعث اختلال در برنامه‌ریزی دانش‌آموزان آتی و اعتراض دانش‌آموزانی که قبلاً وارد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شده‌اند می‌شود، مشکلات و تبعات اجتماعی زیادی در پی دارد.

رئیس سازمان سنجش گفت: شورا مصوب کرد که سه وزیر آموزش و پرورش، علوم و بهداشت یک رایزنی با رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس و رئیس دیوان عدالت اداری داشته باشند تا بتوانیم نحوه اجرای این مصوبه دیوان را روشن‌تر پیش ببریم. وی گفت: ما پیش از این پیگیری کرده بودیم و با توجه به اینکه طرح دو فوریتی درباره این استفساریه که به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده، به دلیل بحث بودجه عقب افتاده بود یک پیگیری دیگر هم انجام شد و مشخص شد هم رئیس مجلس و هم نایب رئیس مجلس دستور پیگیری آن طرح دوفوریتی را داده‌اند. اگر این موضوع در مجلس مطرح شود ممکن است مسیر راحت‌تر شود.

خدایی یادآور شد: به دلیل اینکه بحث اجرای این موضوع تبعات خاص خودش را دارد شورا تعیین میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی را به جلسه آتی و بعد از روشن شدن این رایزنی‌ها موکول کرد تا با مشورت و فکر بیشتر تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا