از لوکس ترین سری تولیدی “ب ام و” بیشتر بدانیم(+عکس)

موبنا – سری ۷ ب ام و در واقع محل خودنمایی بزرگترین سدان های تولیدی این خودروساز نامدار آلمانی محسوب می شود. از سال ۱۹۷۷ تا کنون شاهد ارائه محصولاتی لوکس در این سری بوده ایم؛ سری هفتی ها به نسبت ظاهر متفاوت خود از موتورهای قدرتمندی نیز استفاده می کنند تا جائیکه ما در …

موبنا – سری ۷ ب ام و در واقع محل خودنمایی بزرگترین سدان های تولیدی این خودروساز نامدار آلمانی محسوب می شود. از سال ۱۹۷۷ تا کنون شاهد ارائه محصولاتی لوکس در این سری بوده ایم؛ سری هفتی ها به نسبت ظاهر متفاوت خود از موتورهای قدرتمندی نیز استفاده می کنند تا جائیکه ما در این خانواده اعضا ۱۲ سیلندری را نیز مشاهد می کنیم. به هر ترتیب سری ۷ همواره انتخابی خاص برای افراد و شرایط خاص بوده است. حتی آنهایی که این سدان را برای رانندگی و استفاده روزانه انتخاب می کنند، افرادی هستند که علاقه خاصی به متفاوت بودن دارند.

با این توضیحات مشخص می شود که برای امروز با محصولات سری ۷ ب ام و سرو کار داشته و اطلاعاتی را در رابطه با مدل های ۲۰۱۶ آن ارائه خواهیم کرد، با پول نیوز همراه باشید.

موتور

ب ام و های جدید سری ۷ که تحت مدل ۲۰۱۶ روانه بازار می شوند، از موتوری با کد “بی۵۸ ” استفاده می کنند. بی ۵۸ بخشی از پلتفرم های موتوری جدید ب ام و محسوب می شود که پیش از این نمونه های ضعیف تر آن با کد بی ۳۸ سه سیلندر و بی ۴۸ با ۴ سیلندر در مینی کوپرها استفاده شده است.

اما بی ۵۸ بصورت اختصاصی برای سری ۷ طراحی شده و در چند مدل ارائه می شود. بسته به نوع مدل سری ۷ موتور نیز تغییر می کند . برای نمونه در ۷۴۰ آی از نمونه ۶ سیلندر توربوشارژ با ۳۲۰ اسب بخار خروجی استفاده شده است. نمونه ۷۵۰ آی از موتور ۸ سیلندر ۴۴۵ اسب بخاری بهره می برد و در نهایت ۷۶۰ ال آی نیز از قدرتمندترین مدل بی ۵۸ با ۱۲ سیلندر و ۵۴۵ اسب بخار خروجی استفاده می کند. در این میان دو مدل دیزلی نیز قابل سفارش است که به ترتیب ۲۶۵ و ۳۲۰ اسب بخار بازده دارند.

گفتنی است ب ام و در سری ۷ نیز تلاش کرده تا همراه استاندادرهای روز حرکت کند و به همین دلیل نمونه پلاگین هیبرید که ترکیبی از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر و موتور برقی ۹۰ کیلوواتی است را نیز در لیست فروش خود دارد.

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق در سری ۷ های ۲۰۱۶ بصورت محسوسی ارتقا یافته و به تجربه یک رانندگی با ثبات تر کمک می کند. نصب دوربین های قدرتمند در قسمت های مختلف خودرو نیز کمک شایانی به بهبود رانندگی با این سدان غول پیکر کرده است. در مقایسه با مدل های قدیمی تر ب ام و در سری ۷ جدید در تقسیم وزن روی شاسی عملکرد خوبی داشته است که این مساله با یک سواری نرم کاملا راننده را مجذوب خود می کند.

کاهش وزن

همانطور که گفتیم محصولات جدید سری ۷ کاهش وزنی مناسب را پشت سر گذاشته اند. برخی از قسمت هایی که از پلاستیک سخت ساخته شده بودند با فیبر کربن جایگزین شده اند تا جایی که وزن بدنه در حدود ۱۳۰ کیلوگرم در مقایسه با مدل های قبلی کمتر شده است. در سیستم ترمز نیز از آلومنیوم سبک تر استفاده شده که تا ۱۵ درصد در مقایسه با آلیاژهای قدیمی به کاهش وزن کمک می کند.

انتخاب وضعیت رانندگی

سیستم انتخاب وضعیت رانندگی سری ۷ در واقع یک عملکرد هوشمند است که با توجه به شرایط محل رانندگی از میان ۳ وضعیت قابل انتخاب شامل ( Comfort, Comfort Plus, and Sport) یکی را انتخاب و در مسیر هماهنگ سازی آن با سیستم مسیر یاب خودرو عمل می کند. این سیستم در سری ۷ جدید یک بروزرسانی کاربردی را پشت سر گذاشته و عملکرد هوشمندتری را ارائه می دهد.

ویژگی های جدید برای سیستم آی درایو

در سری ۷ های مدل ۲۰۱۶ سیستم آی درایو نیز بروزرسانی شده است. بی ام و با قرار دادن یک حسگر سه بعدی در سیستم آی درایو توانسته چند فرمان اشاره ای برای کنترل برخی قابلیت های این سیستم ایجاد کند که بیشتر آنها در زمینه کنترل تماس های صوتی در هنگام رانندگی کاربرد خواهد داشت. گفتنی است آی درایو یک سیستم رایانه ای در خودروهای ب ام و است که از طریق آن بیشتر عملکردهای خودرو کنترل می شوند.

بروزرسانی سیستم کروز کنترل

سیستم کروز کنترل تطبیقی از اطلاعات سیستم ناوبری و دوربین هایی که علائم ترافیکی جاده را می خوانند برای تنظیم سرعت مناسب استفاده می کند. این سیستم می تواند به گونه ای برنامه ریزی شود که امکان رانندگی با سرعتی تا ۱۰ مایل در ساعت (۱۶ کیلومتر در ساعت) بیشتر از سرعت مجاز اعلام شده در جاده وجود داشته باشد. همچنین سری ۷ دارای سیستم خود-فرمان است که می تواند تا سرعت ۱۳۰ مایل در ساعت (۲۰۹ کیلومتر در ساعت) خودرو را بین خطوط نگه دارد و اگر خودرویی در نقطه کور دید راننده شناسایی شود نیز از تغییر خط جلوگیری می کند. اسکنرهای راداری در قسمت جلو خودرو به طور مداوم جاده پیش رو را اسکن می کنند.

جعبه دنده

در حال حاضر برای سری ۷ های ۲۰۱۶ تنها جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک استپ ترونیک قابل سفارش است.

 منبع: پول نیوز| نویسنده:مازیاردانیالی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا